ابزار مورد نیاز گچبری

ابزارآلات گچبری

فهرست مطالب

ابزار مورد نیاز گچبری

ابزارآلات مورد نیاز گچبری

با توجه به اینکه برای انجام هر کاری نیاز به ابزار مخصوص آن دارید، در انجام عملیات گچبری و گچکاری نیز چنین است و بدون تهیه ابزار و وسایل مخصوص گچکاری نمی توانید به انجام عملیات گچبری بپردازید و این مسئله ربطی به تبحر و توانایی شما در گچبری ندارد.
با این وجود برای تکمیل عملیات گچکاری در منزل، که جزئی ترین اشتباه نیز در آن بسیار معلوم است و احتیاج به دقت و حرفه بالایی می باشد، شما باید در انتخاب گچکار بسیار حرفه ای عمل کنید که از سابقه و مهارت بالایی برخوردار باشد که گچبری رضا پارسایی با داشتن سابقه 15 ساله در تهران نشان از حرفه ای بودن کار خود دارد، بلکه شما باید در انتخاب ابزارآلات گچبری نیز دقت کافی را به خرج دهید که کار خوب و عالی از آب دربیاید!

با این وجود برای انجام دادن عملیات مهمی مثل گچبری در ساختمان و
از این رو آشنایی با این ابزار در انتخاب صحیح آنها میتواند به شما کمک کند.

ابزار آلات گچکاری

گچبری و گچکاری از هنر هایی می باشند که انجام آن تخصص و مهارت ویژه ای می طلبد،و انجام آن نیاز به ابزار و وسایلی دارد که گچبر هنرمند بتواند به زیباترین حالت ممکن کار خود را به پایان برساند، و نتیجه کار او یک اثر حرفه ای به چشم مشتری بیاید.

ابزارهای گچکاری وگچبری به انجام تزئیناتی گفته می شود که به طور معمول و به شکل نواری در طول محیط اجرا می شود و دارای نام های متفاوتی است که از دید ظاهری متفاوت است.

ابزار آلات گچبری مدرن

ابزارآلات مورد نیاز گچبر

 

تقسیم بندی گچبری مدرن به سه دسته کلی تقسیم می شوند که شامل:

الف) انجام طرح های سطحی و زمینه ای : این طرح ها در گچبری مدرن دارای نظم بالایی هستند و به شکل تکه تکه ای در زیر پوشش خاصی قرار گرفته می شوند. از این طرح ها برای طراحی گچبری سقف و دیوار و یا حتی قاب های گچی آماده استفاده می کنیم.

ب) طرح های حاشیه ای :  انجام این طرح ها  به شکل یکپارچه و منظم است که یک مسیر را به شکل پیوسته یا تکه تکه و پشت سر هم انجام می دهد و در زیر پوشش طرحی قرار می گیرد. و مثال آن را در اطراف راه پله و سقف ها و یا مکان هایی که در اطراف آن قرار دارند.

ج) طرح های خاص و منحصر به فرد : این طرح ها به این صورت است که از آن در گچبری منزل و هر جایی می توان استفاده کرد مثل : سر قاب یا سر ستون و دور قلاب و… انجام این گچبری ها به شکل جداگانه انجام می شود.

گچبری مدرن، و دکوراتیو با استفاده از کناف و رابیتس ایجاد می شود.

ابزارآلات مورد نیاز گچبری

ماله گچ کاری و انواع آن

ماله گچکاری

ابزار اول و مهمی که برای گچبری نیاز دارید، ماله ای کوچک است که برای پخش کردن برروی اسکلت ساختمان نیاز دارید.
در زمان خرید ماله، باید به این نکته دقت کنید که لبه های ماله خیلی تیز و بنده نباشد .به این علت که در موارد بسیار مشاهده شده که باعث زخمی شدن دست گچکار می شود.

لازم است بدانید که هر ماله برای هدف و منظوری خاص طراحی و ساخته شده است.تعدادی از آنها برای انجام عملیات لکه گیری و تعداد دیگری نیز برای گچکاری استفاده می شوند.

استامبولی

استامبولی چیست؟

به نوعی ظرفی است که درون آن مواد گچی را با هم ترکیب و مخلوط می کنیم.
در هنگام به کارگیری استامبولی همیشه باید یک نکته را در نظر داشته باشید که پس از اتمام مراحل باید استامبولی را تمیز کنید.به عنوان مثال هنگامی که مراحل سیمان کاری را تمام می کنید، در آن زمان می توانید به راحتی استامبولی را تمیز کرده و بشویید، اما اگر مواد داخل آن به مدت یک روز یا بیشتر باشد پاک کردن آن خیلی دشوار و سخت می شود.

دمبر

دمبر

اصلا گچکار به نوعی با دمبرش تشخیص داده می شود. به این علت که این دمبر است که در دست یک گچبر، گچ را تبدیل به یک اثر هنری می کند. دمبر مانند یک چاقو می باشد، و تفاوت آن این است که تیزی آن فقط در نوک آن است که وظیفه بریدن گچ را برعهده دارد دمبر را اصلی ترین وسیله برای گچبری می دانیم.

بومخوار

اسم آن تعیین کننده کار آن است! از آن برای تمیز و پاکسازی زمینه بوم گچکاری استفاده می شود.

بومخوار

ابزار نقالی

از این ابزار در زیر و رو کردن مراحل گچبری و نیز درآوردن شکل گل و برگ ها و … استفاده می شود.

وردنگی

از این ابزار جهت خط کشی جای گرته شده به کار می رود، که بتوان بعد آن را برش داد.

قلم بوم گیر

از این ابزار در قاشقی کردن همه مکان ها و یا برگ ها و بقیه کارهایی که قاشقی دار هستند استفاده می شود و می توانیم از لبه ی گرد کوچک به کار رفته آن را درچُدَنی سازی به کار ببریم.

پلی اورتان

این محصول دارای انعطاف پذیری خوب است،و  به دلیل استحکام و دوام، انعطاف پذیری بالا، قیمت گچبری مناسب و رنگ مطلوب، کاربردهای زیادی در ساخت گچبری پیش ساخته دارد.

پلی استایرن

بسترهای گچی پیش قالبی مورد استفاده در ساخت صفحات پیش ساخته گچی با استفاده از اتوماتیک، روی دستگاه های قالب گیری. این محصول عایق سبک، ضد رطوبت، صوت و حرارت بوده و کیفیت تولید و راندمان قالب گیری را بهبود می بخشد.

گلویی یا حاشیه

این ابزار قالب گیری گچ یکی از پرکاربردترین ها در گچبری های مدرن و گچبری های کلاسیک می باشد. مواد اصلی آن فایبرگلاس است که استحکام و انعطاف پذیری را فراهم می کند، زنگ نمی زند، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ندارد. هدف از استفاده از آن جلوگیری از ترک خوردن لبه و گوشه دیوار است.

دندان موشی یا کنگره

دندان موشی طرح‌هایی کوچک، منظم و یکدست است، که در گچبری ساختمان معمولا برای تزئین حاشیه به‌کار می‌رود.

قالب های گچی بکار رفته به شکل منظم شده و یکپارچه هستند، که از آن در گچبری ساختمان و در حاشیه ها بکار برده می شود.

قاب

قاب های آماده در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب هستند. این به شما امکان می دهد یک فضای داخلی رویایی را به سادگی و به سرعت ایجاد کنید! امروزه این قاب ها در رنگ ها و سبک های بسیار متنوعی در دسترس هستند.

کربل یا منقاره

مورد استفاده این وسیله در گچبری ساختمان و برای زیبا سازی سرستون‌ها و گچبری‌های طاقچه‌ای می باشد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *