طراحی داخلی

طراح ومجری گچبری های لوکس وکلاسیک

با سلام رضا پارسائی هستم،با ۲۰سال سابقه کار وتحقیق وبررسی در زمینه گچبری های لوکس وکلاسیک

لطفا در امر کارهای هنری بدون واسطه کار کنید تا هنر گچبری وپتینه کاری از بین نرود دست دلالان وسودجویان را کوتاه کنید، ممنونم از اینکه گروه هنری ما رو انتخاب میکنید

تماس: 09121675601  rezaparsaei



طراحی داخلی

تزیینات در طراحی داخلی از چندین اصل بنیادی پیروی کرده است،نخستین آن اصل بی زمانی وبی مکانی طرح است. بدان معنا که طرح های معمار در طراحی داخلی متعلق به دوره یا زمان خاص ویا فقط بکار رفته در مکان یا طرح خاصی نمیباشد. همان طراحی داخلی که در اصفهان دوره ی صفوی بکار رفته در خراسان دوره ی سلجوقی،هم در معماری وهم طراحی داخلی در سایر طرح ها به کار رفته است.
 اصل دیگر اینکه در طراحی داخلی،چه روی اشیا وجه روی بنا هر طرحی،جزئی از یک الگوی کلی بود.که هم اجزای نقش خود کامل بودند وهم در کنار هم قرارگیری این اجزا،خود طرحی کامل را ایجاد می‌کرد.
اما شاید مهم ترین نوع طراحی داخلی برای مشتری وسفارش دهنده پروژه طراحی از نمای برسپکتیو باشد،این نوع،هنری ترین نوع طراحی در معماری می‌باشد.این روش نیازمند چیره دستی بسیار طراح ‌شناخت کامل اصول و مبانی طراحی از قبیل نورپردازی،جنسیت شناسی،شناخت دقیق انواع پرسپکتیو،متریال شناسی ‌دیگر اصول طراحی می باشد.بنابر این این نوع از طراحی داخلی نیز نیازمند آموزش های هنری کافی نزد یک استاد نقاش وطراح گچبری می‌باشد.چرا که نتیجه این طرح چیزی است که در دنیای واقعی ظهور می‌کند،واز طرفی نمایش مناسب این طرح به مشتری می‌تواند باعث گرفتن کار وپروژه شود.لازم به ذکر است که در دنیای امروز با نرم افزارهای سه بعدی ودیگر نرم افزارها،طراحی داخلی پرسپکتیو به انجام 3D max مانند 3میرسد.اما عدم توانایی اجرای دستی در این هوزه،نقطه ضعف قابل توجهی برای معمار به حساب میاید.زیرا قوه خلاقیت هنرمند را مهدود کرده واز بسط وارتقاع ایده جلوگیری خواهد کرد.ناگفته پیداست که کامپیوتر فقط یک ابزار به جهت اجرا می‌باشد ودانش طراحی به جهت ارتباط مستقیم آن با مغز راهی بسیار مفید در جهت ارائه مناسب ایده ونمایش آن می‌باشد. نمای پرسپکتیو می‌تواند در نقاط دید مختلف بوده واز انواع پرسکتیو از قبیل یک نقطه ای،دو نقطه ای و….استفاده شود. به بیان امروزی این نوع از طراحی داخلی همان (رندر)می‌باشد که امروزه با نرم افزارهای سه بعدی به انجام میرسد ،طراحی به عنوان یک مهارت در طراحی داخلی مهارت پایه در بسیاری از هنرها یک اصل انکار ناپذیر می‌باشد وهنر معماری نیز از این قائده مستثنی نمیباشد. بنابراین در همه محافل هنری وفنی،یادگیری صحیح ‌اصولی این هنر مهم توصیه میگردد. بسازی از هنرمندان مانند معماران وطراح های داخلی وگرافیست ها ،مجسمه سازان،وحتی نقاشان تسلی خوبی نسبت به طراحی ندارند،اما تجربه ،این موضوع را ثابت کرده که تمام این افراد یک سر ‌گردن نسبت به هم رشته ای های خود که در این مهارت تسلط دارند پایین تر میباشند ودر رقابت با یکدیگر همیشه در درجه دوم قرار گرفته اند.لازم به ذکر نیست که معماران بزرگ تاریخ همیشه طراحان چیره دست وقابلی نیز بوده اند.

 طراح داخلی

آموزش طراحی داخلی،آموختن طراحی

جوانه به دانشگاه می آیند به قصد معمار و طراح داخلی شدن؛به قصد پی بردن به این که آیا جوهره این کار را دارند یا نه.نخستین چیزی که باید به آنها بیاموزیم چیست؟بیش از هر چیزی باید برای آنها روشن کنیم ،معلمی که روبرویشان ایستاده سوالی مطرح نمیکند که پاسخش را از پیش بداند.تمرین معماری وطراح داخلی یعنی سوال مردن از خود،‌نزدیک شدن به پاسخ خود،با کمک معلم وطراح داخلی ؛یعنی نزدیک ونزدیک شدن به اصل موضوع،تل رسیدن به راه حل مدام از نو.قوت یک طراح داخلی ومعمار داخلی در خود ما ‌توانایی مادر درک حسی ‌عقلی از جهان است.یک طرح از مهندس طراح خوب هم مبتنی بر احساس است،هم متکی بر عقل همه ما معماری را به طور حسی تجربه کرده ایم،بیش از آن که هنوز واژه مهندس معماری به گوش ما رسیده باشد.


 

 

 

طراحی کلاسیک