طراحی کلاسیک، طراحی داخلی

بهترین طراحی داخلی

فهرست مطالب

طراحی کلاسیک، طراحی داخلی

چرا طراحی داخلی و چرا طراحی کلاسیک؟ به چه علت طراحان دکوراسیون داخلی و زیبایی شناس ها، طرحهایی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند که از طرحهای سنتی گرفته شده‌اند؟ چرا یک نفر باید اتاق خودش را مطابق با طراحی‌های کلاسیک تزئین کند؟
پاسخ دادن به این سوالات نیاز به بررسی سبک طراحی کلاسیک دارد. اما بطور خلاصه، طراحی داخلی کلاسیک برای منازلی مناسب است که قرار است یک خانواده‌ در آن زندگی کند. چرا که خانواده‌ها برای زندگی کردن بیشتر ترجیح می‌دهند طراحی داخلی خود را با زیبایی‌شناسی کلاسیک تزئین کنند.

ویژگی های سبک کلاسیک

نظم، تعادل، تقارن:

نظم و تعادل در طراحی کلاسیک ویژگی خاصی دارد که برای برقراری چنین ویژگی دقت و ظرافت جزء ملاکهای اصلی و مورد نظر طراحان می باشد.

تعادل و تقارن را نیز می توان به عنوان دو اصل مهم برشمرد، که اصلی ترین ویژگی آن تقارن است.

روی مقاله ی گچبری سقف کلیک کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

سلطنتی و تجمل گرایی (دوران روم و یونان باستان):

دکوراسیون داخلی کلاسیک هیچ وقت از مد خارج نمیشود و همیشه لوکس ،ظریف و فضای سلطنتی را ایجاد میکند. برای زیباتر شدن این سبک و جذابیت دو چندان آن از ستون در فضاهای هال و پذیرایی استفاده می شود. این خود یکی از ویژگی های مهم سبک طراحی کلاسیک می باشد که به دوره ی معماری کلاسیک یونانی و رومی باز می گردد. در این سبک از طراحی معماری داخلی، ارتفاع زیاد سقف جذابیت خاصی به آن می بخشد که در صورت نبودن این امکان می توان از ستون و گچبری های شکیل کلاسیک استفاده کرد. در طراحی کلاسیک به سرستون ها توجه ویژه ای می شود مخصوصا که با هنر گچبری دستی تلفیق شود.

طراحی کلاسیک، طراحی داخلی
گچبری دستی سرستون

رنگ و متریال طبیعی:

در طراحی کلاسیک برای رنگ آمیزی از ترکیبات رنگی ساده ای استفاده می شود. از ویژگی های این مدل رنگ آمیزی آنست که هرگز از مد نمی افتد و نه خسته‌کننده می‌گردد و نه نیازی به این دارد که هرساله آن را تغییر بدهید. رنگ‌هایی که در طراحی داخلی سبک کلاسیک استفاده می شود الهام گرفته از رنگ‌های موجود در طبیعت می باشند. سه اصلی که در رنگ‌آمیزی کلاسیک باید رعایت شوند زیبایی، آرامش و شکوه  هستند.

برای رنگ آمیزی در این سبک از طراحی باید به نکات زیر توجه شود:

1- عدم استفاده از رنگهای متضاد در کنار هم ( استفاده از تم سیاه و سفید به دلیل جلوه گری خاص خود از این قائده مستثناست )

2- استفاده از طیف های رنگی در کنار هم، برای مثال اگر قصد دارید بخشی از منزل را تم سبز بدهید، طیف سبز را از یک سمت به سمت دیگر بکشید. مثلا دیوار را سبز کم رنگ، وسایل تزئینی را سبز معمولی و مبل‌ها را سبز پررنگ انتخاب کنید. این کار، نوعی آرامش را در منزل برقرار می‌سازد.

3- آب و هوا نیز یکی دیگر از عوامل بسیار موثر در رنگ آمیزی به شمار میرود. در مناطق سردسیر و کوهستانها از رنگ های گرم و در مناطق گرمسیر از تم رنگهای سرد استفاده می شود.

4- همه رنگ ها باید آرام، ملایم و گرم باشند و حس صلح و آرامش بخش و دنجی را به فضای داخلی دهند.

5- برای استفاده از رنگ سفید در سبک کلاسیک از نوع مات آن استفاده کنید و یا با ترکیب با رنگ های ملایم و گرم مانند شیری رنگ را از خنثی به گرم نزدیک کنید تا فضای گرمتری داشته باشید.

متریال

گچ یکی از متریالی است که در گچبری کلاسیک استفاده ی زیادی دارد و گچ بری دستی لوکس و کلاسیک برای تزئین در دکوراسیون داخلی عالی می باشد.

گچبری ,گچبری سنتی,گچبر,گچ بری,گچبری دیوار,قاب دیوار,قاب گچبری,ابزارقاب,عگس گچبری مدل گچبری,نمونه گچبری,گچبری دستی,گچبری مدرن,گچبرتهران,گچبر لابی,دورلامپی,گچبری سقف,پزیرایی,گچبری و قابندی سالن,نورپردازی سقف,گچبری ماهر در تهران,کلاسیک,مدرن,اسلیمی,قاب,دیوار,گل و بوته,گچبری دایره,حاشیه,ابزار,کار,خدمات ساختمان,داخلی,تزینات گچبری دستی           نمونه کار گچبری دستی ، گچبری ,گچبری سنتی,گچبر,گچ بری,گچبری دیوار,قاب دیوار,قاب گچبری,ابزارقاب,عگس گچبری مدل گچبری,نمونه گچبری,گچبری دستی,گچبری مدرن,گچبرتهران,گچبر لابی,دورلامپی,گچبری سقف,پزیرایی,گچبری و قابندی سالن,نورپردازی سقف,گچبری ماهر در تهران,کلاسیک,مدرن,اسلیمی,قاب,دیوار,گل و بوته,گچبری دایره,حاشیه,ابزار,کار,خدمات ساختمان,داخلی,تزینات گچبری دستی           گچبری ,گچبری سنتی,گچبر,گچ بری,گچبری دیوار,قاب دیوار,قاب گچبری,ابزارقاب,عگس گچبری مدل گچبری,نمونه گچبری,گچبری دستی,گچبری مدرن,گچبرتهران,گچبر لابی,دورلامپی,گچبری سقف,پزیرایی,گچبری و قابندی سالن,نورپردازی سقف,گچبری ماهر در تهران,کلاسیک,مدرن,اسلیمی,قاب,دیوار,گل و بوته,گچبری دایره,حاشیه,ابزار,کار,خدمات ساختمان,داخلی,تزینات گچبری دستی

 

موردی که بسیار در طراحی داخلی این سبک تاثیر دارد استفاده ی محدود از رنگ و متریال است و متریالی که استفاده شده باید کیفیت بالایی داشته باشد مثل پارچه ابریشم، چوب های گران بها و…

وجود نقطه کانونی:

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک وجود یک نقطه کانونی یکی از اصول اصلی این سبک است. اگر بخواهید فضایی گرما بخش، صمیمی و سرشار از آرامش را خلق کنید، می توانید شومینه یا بخاری را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. شومینه به شکل حقیقی و یا نمایشی فضایی گرم را به وجود می آورد که باعث دور هم نشینی های خانوادگی می شود. در این طراحی، شومینه را با سنگ های طبیعی و گچبری دستی با جزئیات دقیق انجام میدهند.

برای دیدن گچبری

در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک همه ی ویژگی ها از کوچک ترین تا آخرین و اصلی ترین  قسمت با جزئیات کاملا دقیق انجام شده و دیده میشود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *