گچبری ستون

گچبری ستون

فهرست مطالب

انواع کاربرد ستون و سر ستون در معماری ایرانی

در معماری ایرانی، از ابتدا ستون ملاک شکوه عمارت بوده است که معمولا به صورت ستون گچی و ستون سنگی بوده است. انواع گچبری ها و تزئینات گچی بر روی این ستونها توسط هنرمندان ماهر اجرا میشد.

در معماری مدرن که تلفیق معماری سنتی و مدرن جهان است، ستون های گچی جایگاه بخصوصی را دارد.

ابزارهای نوین ساختمانی همانند ابزار پیش ساخته گچ بری پلی یورتان از آن جمله است به صورت ستون، نیم ستون و سر ستون در قالب گچبری پیش ساخته بوجود می آید.

۱-     ستونهای پیش ساخته پلی یورتان برای نصب روی دیوار.

۲-     ستون های ساده را هم می توان با انواع ستونهای گچبری تزیین کرد.

۳-     استفاده ستونها به صورت قرینه  در دو طرف ورودی‌ها و درب‌ها .

گچبری رضا پارسایی

تزئیین ستون با انواع گونا گون

تزیین ستون با کناف

کناف ها نوعی صفحه ها ی روکش دار گچی هستند، که قابلیت انعطاف پذیری و استحکام بسیار بالایی دارند و برای تزیین دیوار یا سقف استفاده می‌شود. از مزیت‌های کناف اجرای آسان آن است. همچنین در مدلهای آن تنوع بسیاری وجود دارد. پس می‌ توان به عنوان یک ایده جدید بر روی ستون نیز آن را پیاده‌سازی کرد. برای تزیین ستون با کناف می‌توانید از انواع طرح‌های گچ‌بری، قاب‌های کلاسیک و سر سطون‌های مختلف برای نمای زیباتر ستون استفاده کنید.

روش اجرای گچبری ستون را هم مطالعه کنید کلید کنید اینجا.

تزیین ستون با رنگ‌

اگر به دنبال طراحی و تزیین ستون کنار دیوار هستید. این را فراموش نکنید که از نظر طراحی ستون باید با دیوار هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر دیوار کاغذ دیواری طرح دار دارد نیازی ندارد از طرح‌های آنچنانی برای تزیین ستون استفاده کنید. بهتون پیشنهاد میکنم یک رنگ ساده یا رنگ‌هایی که از خودشون بافت ظریفی دارند مورد استفاده قرار دهید. برای رنگ‌ ستون هم می‌توانید، انواع رنگ روغن، اکریلیک و … بکار ببرید.

طراحی ستون با گچ

گچ بری ستون یکی از تکنیک‌هایی بسیار زیبا در دکوراسین داخلی منازل کلاسیک است. از آن‌جایی که در خانه‌های کلاسیک علاوه بر ستون اصلی، ستون‌های دکوراتیو هم به چشم میخورد، می ‌توان برای طراحی آن از انواع الگوهای گچ‌ بری استفاده کرد.

خدمات گچبری ستون و سر ستون توسط رضا پارسایی

گچ بری ستون پذیرایی

در روش گچبری ستون پذیرایی منزل شما، از دو روش دستی و پیش ساخته می توان بهره برد،گچ بری پیش ساخته سریعتر اما گرانتر از گچ کاری دستی است. در حالی که در گچ کاری دستی می توانید طرح مورد نظر خود را قبل از نصب مشاهده کنید، بنابراین یک طرح استثنایی است.

گچبری ستون آشپزخانه

امکان دارد که آشپزخانه شما نیز مثل سالن پذیرایی شما در آن ستون وجود داشته باشد، پس بهتر است آن را به حال خود نگذارید چون ساده بودن ، جذابیت منزل شما را کم می کند و می توانید از خدمات گچبری مجموعه ما برای گچ بری ستون بهره بگیرید.

گچبری ستون گرد

گچب ری ستون گرد بیشتر در هتل ها و ویلاهای لوکس استفاده می شود و نمای سنگی ساده و رنگارنگ به نظر می رسد. و در اتاق نشیمن تالار عروس و داماد نیز بکار می رود که باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی می شود و محیط را از بی روحی خارج می کند.

گچبری ستون تخت

خدمات گچ بری ما شامل گچ بری ستون تخت و گچبری مربع می باشد، گچبری ستون مسطح در منازل مسکونی در راهروها و در کنار آینه دیواری کاربرد دارد. از گچ بری مربعی در سالن های مختلف برای زیباسازی و پوشاندن ستون های فلزی یا لوله های فاضلاب ساختمان استفاده می شود.

گچبری ستون نیم گرد

ستون نیم گرد استفاده کاربردی در دورآینه ها و همچنین کنج دیوار ها،زیر لبه ارکهای اپن اشپزخانه راهروها برای بخشیدن جلوه ای خاص به منزل به کار می رود.

گچبری ستون چند ضلعی

گچب ری چهار ضلعی، شش ضلعی و هشت ضلعی ستون ها باید به طراحی داخلی خانه ها تنوع دهد. قیمت ساخت و ساز و گچ بری به این شکل کمتر از گچ بری ستون ها به صورت گرد یا تخت است.

گچبری ستون پای کوتاه

این مدل گچب ری کاربرد خاص خود را روی اپن ها وکنار در اتاق خوابها و به همراه سرستون باعث زیبایی چشمگیری در منزل شما می شود.

گچبری پیش ساخته ستون

همانطور که میدانیم امروزه گچ بری پیش ساخته جایگزین گچبری دستی شده است از مزایای گچبری دستی ستون طبیعتی بودن آن وتمیز ودقیق اجرا شدن طرح میباشد.

گچبری پیش ساخته امروزه جایگزین گچ بری دستی شده است، محصولات زیادی در بازار وجود دارد، اما همه طرح ها به برای مشتریان به  تولید انبوه نمی رسند.

گچبری سرستون به صورت پیش ساخته ودستی

گچ بری روی ستون چه به صورت گرد یا تخت یا چهار گوش اجرا شود زیبایی خاصی به منزل می بخشد.

گچبری رضا پارسایی
گچبری رضا پارسایی

نظرات (4)

  1. محمدرضا
    آوریل 3, 2022

    واقعا زیبا بود لذت بردم از این طرح ها میشه طرح های گچبری کلاسیک هم قرار بدید؟

    • sina
      آوریل 3, 2022

      ممنونم محمدرضاجان نظر لطفتونه بله روی این لینک کلیک کنید که طرح های گچبری کلاسیک رو کامل مشاهده کنید.

  2. مهراب
    آوریل 3, 2022

    سلام خسته نباشید استاد، از طرح های گچبری نمونه های بیشتری بزارید ممنونم

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *