گچبری پذیرایی و تأثیر آن بر دکوراسیون منزل

بهترین طراحی داخلی

فهرست مطالب

امروزه در بیشتر خانه‌ها از هنر گچبری مخصوصاً در بخش پذیرایی استفاده می‌شود. گچبری پذیرایی بیشتر از گچبری سایر بخش‌های خانه اهمیت دارد. ازاین‌رو انتخاب طرح مناسب، پیدا کردن استادکار گچبر ماهر و همچنین استفاده از مصالح باکیفیت و مرغوب بسیار مهم است. به‌منظور افزایش زیبایی بخش پذیرایی می‌توان در فضاهای مختلف همچون سقف، دیوار و ستون‌ها از گچبری استفاده نمود. شما می‌توانید برای پذیرایی خانه خود از گچبری پیش‌ ساخته و یا گچبری دستی استفاده نمایید، اما این نکته را نمی‌توان کتمان کرد که گچبری به روش دستی می‌تواند جلوه بهتری را در سالن پذیرایی خانه شما ایجاد نماید. البته این مورد کاملاً به سلیقه و خواست شما مربوط است و شما می‌توانید از هر سبکی برای گچبری پذیرایی خانه خود استفاده کنید.

در هنگام ساخت و حتی  بازسازی خانه می‌توان از گچبری استفاده کرد. گاهی سبک خانه برای شما خسته‌کننده و تکراری می‌شود و به تغییر و تحول نیاز پیدا می‌کنید که در این زمان گچبری مناسب‌ترین گزینه است. زیرا با تغییر لوازم خانه نمی‌توانید سقف و دیوارهای خانه را متحول کنید.

گچبری لوکس برای پذیرایی

ازآنجایی‌که مهم‌ترین بخش یک خانه پذیرایی آن است، دکوراسیون و زیبایی آن نیز مهم است. گچبری لوکس می‌تواند به پذیرایی خانه شما جلوه بهتری ببخشد و موجب شیک‌تر و لوکس‌تر شدن آن شود. به گمان برخی از افراد، طرح‌های گچبری لوکس همان طرح‌های پرنقش‌ونگار و پرکار هستند اما این‌گونه نیست. برای ساخت صفحات گچی تزئینی فضاهای مختلف پذیرایی به‌صورت لوکس، از طرح‌هایی استفاده می‌شود که بتوانند جلوه بهتر و لوکس‌تری در خانه ایجاد نمایند. گاهی این طرح‌ها در سادگی کامل هستند و گاهی نقش‌ونگارهایی را با خود به همراه دارند. این طرح‌ها می‌توانند به سبک سنتی، نوین و یا ترکیبی از هر دو سبک باشند؛ شما حتی می‌توانید طرح جدیدی را خارج از چارچوب گچبری سنتی و مدرن به استادکار گچبر سفارش بدهید.

گچبری پذیرایی به سبک لوکس باید با دکوراسیونی لوکس یا مینیمال همراه باشد تا چشم‌نواز شود؛ در غیر این صورت عدم هماهنگی موجب بی‌نظمی و کاهش زیبایی فضا می‌شود. درصورتی‌که لوکس و لاکچری بودن خانه برای شما اهمیت دارد، بهتر است نظر استادکار را جویا شوید تا او شما را راهنمایی کند. استادکار باتجربه و ماهر می‌تواند هر طرحی را ازجمله طرح‌های لوکس را باظرافت تمام بر روی صفحات گچی پیاده‌سازی کند. به گمان برخی افراد گچبری پذیرایی لوکس قیمت بسیار بیشتری نسبت به گچبری معمولی دارد که باید بیان نمود شاید مقداری تفاوت قیمت میان این دو وجود داشته باشد اما لوکس بودن گچبری تنها معیار برای محاسبه قیمت آن نیست.

برای دیدن نمونه کارهای گچبری بیشتر کلیک کنید

گچبری پذیرایی در بخش سقف

بیشترین بخش از خانه که مهمانان مدت‌زمان زیادی را در آن می‌گذرانند، پذیرایی خانه است. سقف پذیرایی بیشتر از سقف سایر فضاها در معرض دید قرار می‌گیرند؛ ازاین‌رو مهم است که سادگی آن کم و به کمک هنرهای مختلفی تزئین شود. گچبری سقف می‌تواند سقف پذیرایی خانه‌ها را از سادگی که دارد خارج نماید و موجب زیباسازی آن شود. از طرح‌های بسیار زیادی برای گچبری پذیرایی در بخش سقف می‌توان استفاده نمود؛ امروزه همچون گذشته طرح‌های شلوغ و پرکار طرفداران بسیاری ندارد و در بیشتر خانه‌ها از طرح‌های ساده و مینیمال استفاده می‌شود. به‌طورکلی زیبایی همیشه در سادگی است. پس در هنگام انتخاب طرح به این مورد توجه کنید تا از طرح‌های ساده و مدرن‌تر برای سقف پذیرایی خود استفاده نمایید.

گچبری سقف پذیرایی به هر دو روش دستی و پیش‌ ساخته امکان‌پذیر است؛ اما بهتر است هنگام انتخاب طرح گچبری پذیرایی هماهنگی دکوراسیون خانه همچون رنگ مبلمان، سبک مبلمان، سبک خانه، متراژ سقف، ارتفاع سقف، رنگ کف و استفاده از اکسسوری‌ها را به‌دقت بررسی کنید.

گاهی شما گچبری برای خانه سفارش نمی‌دهید و خانه‌ای که تهیه کرده‌اید خود دارای گچبری است. در این صورت باید دکوراسیون خانه خود را باتوجه‌به گچبری که در بخش سقف و سایر فضاها دارد انتخاب کنید.  همچنین در این حالت باید به چیدمان خانه و هماهنگی در قرارگیری طرح‌های گچبری و دکوراسیون در کنار یکدیگر نیز دقت کنید.

گچبری دیوار پذیرایی

به‌طورمعمول برای پوشش سادگی دیوارها از لوازم گوناگونی همچون قاب‌ها و اکسسوری‌های مختلف استفاده می‌کنند. گاهی در برخی از بخش‌های دیوار نمی‌توان از قاب یا اکسسوری خاصی استفاده نمود و از طرفی نمی‌توان این بخش‌ها را خالی و بدون هیچ‌گونه تزئینی رها کرد. در این مواقع استفاده از گچبری دیوار پذیرایی بهترین گزینه است. ابعاد و متراژ دیوارهای پذیرایی از دیوار سایر بخش‌ها بزرگ‌تر و بیشتر است و از طرفی به علت اینکه بیشتر در معرض دید افراد قرار می‌گیرد، از اهمیت بیشتری برخوردار است. گچبری پذیرایی برای بخش دیوار، دارای طرح‌های بسیار متنوعی است و حتی خلاقیت در این بخش می‌تواند موجب افزایش دوچندان زیبایی دیوارها شود.

امروزه استفاده از قاب‌های گچبری شده بسیار متداول است و برای دیوارهای پذیرایی می‌توان از این قاب‌ها در بخش‌های مختلف دیوار همچون پشت تلویزیون، گوشه‌های دیوار، اطراف شومینه و سایر بخش‌ها استفاده نمود. این قاب‌ها نیز به طرح‌های سنگین و شلوغ نیازی ندارند و سادگی آن‌ها می‌تواند زیباتر باشد. قاب‌های گچبری شده را می‌توان در رنگ‌های گوناگونی سفارش داد، فقط باید به این موضوع توجه کنید که رنگ آن‌ها متناسب با دکوراسیون و سبک خانه باشد. در غیر این صورت خانه‌ای با دکوراسیون بی‌نظم خواهید داشت که هر سمت آن به یک رنگ و به یک‌ شکل متفاوت است.

گچبری به همراه نور مخفی

از گچبری‌ها برای به‌کارگیری نور مخفی در بخش پذیرایی خانه استفاده می‌شود؛ گچبری پذیرایی نور مخفی موجب افزایش زیبایی این بخش به‌صورت چشمگیری می‌شود. معمولاً آویزان بودن چراغ‌ها، قرارگیری مهتابی‌ها و سایر وسایل نورپردازی و همچنین سیم‌های متصل به آنها، موجب کاهش زیبایی خانه می‌شود. ازاین‌رو از هنر زیبای گچبری برای پنهان نمودن نورپردازی کمک می‌گیرند. تاکنون به‌وسیله گچبری توانسته‌اند فضاهای بسیار زیبا، شیک، لوکس و لاکچری ایجاد کنند. در این بخش می‌توان از گچبری کلاسیک یا گچبری مدرن استفاده کنید؛ اما حتماً باید توجه کنید که صفحات گچی تزئینی نور مخفی شما با گچبری سایر فضاها هماهنگی داشته باشد.

استفاده از گچبری برای نورپردازی به‌صورت مخفی موجب بهتر شدن نورپردازی نیز می‌شود و نور زیاد چشمان شما را آزار نمی‌دهد؛ حتی می‌توان به‌صورت لایت نورپردازی کرد و محیطی آرام را ایجاد نمود. رنگ نورپردازی تأثیر بسزایی در جلوه‌گری گچبری‌ها دارد و باید در هنگام انتخاب رنگ نوردهی به نوع گچبری‌ها توجه کنید. در برخی مواقع نوردهی زرد و در برخی موارد نوردهی سفید موجب زیبایی بیشتر می‌شود.

قیمت گچبری پذیرایی

گچبری پذیرایی به خانه شما زیبایی می‌بخشد؛ شما می‌توانید برای سقف، دیوار و سایر بخش‌های پذیرایی از گچبری‌های مناسب استفاده کنید. قیمت گچبری پذیرایی همچون قیمت سایر گچبری‌ها به عوامل گوناگونی همچون نرخ مصالح، دستمزد استادکار و تبحر گروه او،  میزان سختی کار و پیچیدگی طرح، دستی و پیش‌ ساخته بودن گچبری و… بستگی دارد. گچبری هنری ظریف است که به‌ دقت، مهارت و دستان ماهری نیاز دارد تا بتواند هر طرحی را چه ساده و چه پرکار به‌خوبی بر روی صفحات گچی پیاده‌سازی نماید.

از گذشته گفته‌اند که کار باید به دست کاردان سپرده شود. ازاین‌رو باید در انتخاب استادکار گچبر بسیار توجه کنید تا کار مورد پسندتان را تحویل بگیرید. استاد گچبری رضا پارسائی با 20 سال سابقه در حوزه ساخت صفحات گچی تزئینی به روش دستی به همراه تیمی مجرب و ماهر گچبری پذیرایی خانه شما را به بهترین شکل ممکن تحویلتان می‌دهد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *