استفاده از گچبری سنتی در دیوار

استفاده از گچبری سنتی در دیوار

فهرست مطالب

استفاده از گچبری سنتی در دیوار گچبری یکی از هنر های قدیمی در جهان محسوب می شود که با ایجاد طرح ها و مدل های متنوع روی سقف، دیوار و هر مکان دیگری، زیبایی و جذابیت بی نظیری را روی یک سطح به وجود می آورد. در واقع در ایران گچبری بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد و از جایگاه ویژه ای نیز برخوردار است. در گچبری سنتی از طرح ها و رنگ های مختلفی استفاده می شود. استفاده از گچبری سنتی در دیوار از روش های قدیمی گچبری است که در حال حاضر توسط متخصصین گچبری مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های گچبری سنتی

گچبری سنتی کاربرد های بسیار متعددی دارد، که از جمله مهم ترین کاربرد های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از گچبری سنتی جهت زیبا سازی بیشتر فضا و همچنین اجرای نقش برجسته استفاده می شود.
  • استفاده از گچبری سنتی در دیوار، به جذابیت و زیبایی بیشتر فضا کمک می کند و یک فضای دلنشین را به وجود می آورد.
  • گچبری سنتی برای نمای رومی، ستون، سقف، گلویی، دور لوستر و غیره کاربرد بسیار زیادی دارد.
  • گچبری سنتی برای سقف، دور لوستر و دور لامپ به صورت حاشیه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از دیگر کاربرد های اصلی و مهم گچبری می توان به استفاده آن بر روی ستون ها و دیوار ها اشاره کرد.
  • گچبری سنتی طرح و مدل های بسیار زیادی دارد که افراد باید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنند.

قوانین گچبری سنتی

همه ی ما می دانیم برای انجام دادن هر کاری باید یک سری از قوانین را رعایت کنیم تا کار به خوبی صورت بگیرد. استفاده از گچبری سنتی در دیوار نیز یکی از کار های مهمی است که قوانین خاص خود را دارد. در این بخش از مقاله قصد داریم قوانین گچبری سنتی را مورد بررسی قرار دهیم‌. گچبری سنتی از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است که ممکن است برخی از افراد در مورد گچبری دستی و قوانین آن اطلاعات کافی نداشته باشند. در واقع سرعت کار بالا یکی از قوانین مهم گچبری سنتی محسوب می شود؛ زیرا با توجه به نوع گچ ممکن است سرعت کار پایین، باعث سفت شدن گچ شود. بنابراین گچکار بایستی قبل از این که گچ سفت شود به سرعت کار خود را شروع کند و عملیات طراحی و کنده کاری را انجام دهد. گچبری به مهارت و تخصص بسیار بالایی نیاز دارد و کسانی که مهارت و تخصص کافی در این زمینه را داشته باشند می توانند عملیات گچبری را به بهترین شکل به اتمام برسانند. همان طور که در مطالب قبلی هم گفته شد، شخصی که به عنوان گچکار عملیات گچبری را انجام می دهد باید در این زمینه مهارت کافی داشته باشد. علاوه بر این انجام دادن کار با وسایلی مانند نقاله، دمبر و بومخوار و غیره را بلد باشد. شخص گچکار باید با استفاده از دست، طراحی نقش ها را به خوبی انجام دهد. از این رو این کار به دقت زیادی نیاز دارد و باید زیبایی و ظرافت خاصی داشته باشد.

سبک های گچبری سنتی

در گچبری سنتی به دلیل این که گچبری های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت گچبری دیوار معمولا بیشتر است؛ چرا که از متریال اولیه زیادی استفاده می شود و هم این که مدت زمان بیشتری برای پیاده سازی طرح و مدل ها لازم است. در واقع همین دو پارامتر مهم در افزایش قیمت گچبری تاثیر گذار می باشد. گچبری سنتی دارای سبک های مختلفی است که هر کدام به راحتی می تواند باعث تزئین و زیبا سازی بیشتر منزل شما شود. در دوره های خاص هر یک از مدل های گچبری توجه بسیاری ار افراد را به خود جلب کرده است. از اصلی ترین و مهم ترین سبک های گچبری سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گچبری لایه ای
  • گچبری کلوخه ای
  • گچبری معرفی
  • گچبری هشته یا برهشته

سخن پایانی استفاده از گچبری سنتی در دیوار

در این مقاله در مورد گچبری سنتی و کاربرد های آن صحبت کردیم. این نوع گچبری در نقطه مقابل گچبری مدرن قرار می گیرد، اما در حال حاضر به علت جزئیات فراوان، از گچبری های خاص و لوکس به شمار می آید. استفاده از گچبری سنتی در دیوار، سقف و انواع مکان ها، زیبایی خاصی را به ارمغان می آورد.

گچبری کلاسیک روم ارائه دهنده خدمات گچبری با 20 سال سابقه و کادر مجرب.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *