روش اجرای گچبری ستون و سر ستون توسط استاد پارسائی

روش اجرای گچبری ستون | گچبری سرستون

فهرست مطالب

روش اجرای گچبری ستون و سر ستون توسط استاد پارسائی

با سلام ، رضا پارسائی هستم ، به وبسایت من خوش آمدید. در این مقاله قصد دارم تجربه چندین ساله خودم را در مورد روش اجرای گچبری ستون و سرستون و نقش ها و اندازه و حجم ستون ها با شما به اشتراک بگذارم.

تا به حال دقت کرده اید یک ستون گچبری شده را که تماشا می کنید، بسیار زیبا و با وقار به چشم می خورد و یا ترکیب خاصی ندارد و به زبان ساده یک ستون گچبری بی قواره و بد ترکیب میبیند. می خوام این را به شما بگوییم : همه زشت و زیبایی ستون و سرستون گچبری به رعایت انجام موارد اندازه و حجم در متراژ طول ستون برمی گردد.

روش اجرای گچبری ستون

روش اجرای گچبری ستون و گچکاری و طول آن یک فرمول دارد که بنده بعد از انجام بیش از هزار عدد ستون توانستم ام راز و فرمول و همینطور حجم و اندازه آن را بعد از تکرار متعدد در اندازه ها و آزمون و خطای بالای که انجام داده ام به دست بیاورم .

این فرمول را فرمول گچبری دستی ستون استاد رضا پارسائی نام گذاشتم ، خیلی ساده اول اندازه کف تا سقف را میگیریم و تقسیم برا 10 می کنیم اندازه ای که به دست می آید یه عرض ستون شما نسبت به آن پروژه را مشخص می کند.

مثال : سقف شما از کف تا سقف 320 سانتی متر است : این 32 اندازه عرض ستون شما می شود ( 320 = 10 / 320 ) اگر بیشتر شود ستون به ارتفاع نمی خورد و چاق می شود و اگر کمتر از آن اجرا کنید. ستون شما لاغر می شود و باز به ریخت و قواره و ارتفاع شما نمی خورد.( گچبری دیوار )

روش اجرای گچبری ستون

الان چندین سال است که بنده از این فرمول استفاده می کنم و بسیار جواب مثبت گرفته ام. بنده با طراحان و مهندس های طراحی داخلی بسیاری افتخار همکاری داشته ام ولی تا به حال هیچ یک از آنها به جرات می گویم این دانش ها و تجربه ها را نداشته اند و در آخر که امیدوارم از این تجربیات استفاده لازم رو معماران عزیز ببرن در ضمن برای طراحی و اجرای گچبری دیوار و سقف کلاسیک و همینطور طراحی داخلی با بنده تماس بگیرید ، خوشحال می شوم همکاری داشته باشیم 09121675601

اجرای سرتون گچبری – سرستون کله گاوی کلاسیک

در ادامه قصد دارم نحوه اجرای سرستون گاوی و یا گچبری سرستون کلاسیک را مورد بحث و گفتگو بگذارم. اول از همه باید ستون را اجرا کنیم ، که قبلا به نحوه اجرای ستون و اندازه و نحوه ی بدست آوردن حجم کامل توضیح دادم.

روش اجرای گچبری ستون

در ضمن دوستان ستون چه گرد باشد چه تخت اندازه ها و حجم های که برای آن در نظر گرفتم یکی می باشد و فرقی نمی کند. برای اجرای سرستون هم همان فرمول اندازه طول تقسیم بر 10 را برای اندازه گیری حجم سرستون کله گاوی هم در نظر بگیرد و با همان فرمول ستون

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *