گچبری پیش ساخته

گچبری پیش ساخته

فهرست مطالب

گچبری پیش ساخته چیست؟

از آنجایی که ساختمان سازی به سمت و سوی سبک سازی، صنعتی شدن و سرعت بالا در اجرا حرکت می کند باید با تغییر در روش های ساخت و ساز؛ راهکار هایی را ایجاد نمود تا با صرف هزینه های کم به افزایش استحکام و بالا بردن عمر مفید سازه کمک کرده و تحولی بزرگ را در صنعت ساختمان ایجاد کرد.

رشد روز افزون جمعیت جهان باعث شده تا استفاده از منابع انرژی محدود شود و چون مصرف درست و اصولی از انرژی،یکی از مهم ترین مسایل در صنعت ساختمان است از این رو کارشناسان این حرفه به دنبال ساخت سازه هایی هستند تا بتوان از این منابع پر سود به صورت بهینه استفاده نمود. به همین خاطر؛ امروزه تولید گچبری های پیش ساخته که دارای جنس های سبکی هستند رونق یافته و بهترین جایگزین رابیتس و گچبری های سنتی به شمار می روند.

به منظور سهولت در امر گچ کاری و گچبری ساختمان و یا فضای موردنظر، در بسیاری از مواقع از انواع مدل‌های گچبری پیش ساخته استفاده می‌شود.
در تولید این نوع از گچبری، با استفاده از گچ و برخی از ابزارها، قالب‌های گچی تهیه شده توسط گچ فشرده به همراه برخی مواد اولیه دیگر قالب‌بندی می‌شوند؛ این محصول دارای تنوع مدل و طرح بسیار زیادی بوده و با استقبال فراوانی از جانب مشتریان روبرو شده است.

قطعات موردنظر بوسیله چسب‌های مخصوص در محل‌های از پیش تعیین شده چسبانده می‌شوند. این چسب‌ها دارای مقاومت و درصد چسبندگی بسیار بالا هستند.

گچبری رضا پارسایی

جنس گچبری های پیش ساخته

گچ بری پیش ساخته سبک که به صورت از پیش ساخته شده تولید و توزیع می شوند، به صورت کلی از جنس پلی یورتان، فوم های فشرده شده پلی استایرن و گچی تهیه می شوند

یکی از پرکاربردترین مصارف گچبریهای پیش ساخته در سقف است. انواع مختلف طرحها بر روی سقف مورد استفاده قرار میگیرند.
گچبری پیش‌ ساخته دور لوستر، آرک اپن یا جزیره آشپزخانه، دورتادور دیوارها، ستون‌ها و سرویس‌های بهداشتی از جمله کاربرد این محصول بر روی سقف‌ها بشمار می‌روند.
با توجه به ارتفاع سقف، میزان نور و چراغ‌های درنظر گرفته شده و دکوراسیون داخلی می‌توان از طرح‌های مختلف کلاسیک یا مدرن استفاده کرد.
نورمخفی و روشنایی که در میان عناصر گچی ایجاد می‌شود جلوه زیبایی به سقف اتاق‌ها می‌دهد.

گچبری دیوار

گچبری‌هایی که بر روی دیوار، ستون و سایر سطوح عمودی در طرح‌های متنوعی وجود دارند و روش نصب و ابزار مصرفی آنها اندکی متفاوت است.

گچبری‌های طاقچه‌ای: در این مدل، گچبری‌ها بصورت صفحاتی زیبا بر روی دیوار نصب گردیده و انواع تزئینات، مجسمه‌ها و گلدان‌ها بر روی آنها قرار می‌گیرند. استفاده از این محصول علاوه بر زیبایی و ظاهری جذاب، موجب بهینه‌سازی فضا شده و نیاز به استفاده از بوفه و انواع کمد را برطرف می‌کند.

مزایای گچبری پیش ساخته

ازمهمترین مزایا می توان به سرعت اجرا، ریخت و پاش کم، قیمت پایین، استحکام بالا، ماندگاری طولانی و سهولت نصب اشاره کرد.

برای اطلاع از نحوه قیمت گذاری و قیمت گچبری کلیک کنید.

برای نصب گچبری های پیش ساخته نیازی به جوشکاری، میلگردگشی و رابیتس کاری نیست و به این ترتیب کار در زمان کوتاه تری انجام شده و محدوده قیمت نیز بسیار مناسب تر از گچبری های سنتی و دستی است.

اگر یک واحد مسکونی در حال استفاده باشد یا درمجتمع مسکونی باشد که محیط آن تمیز باشد نمی توان بسادگی درآن گچکاری کرد یا محیط زندگی را کثیف خواهد کرد یا اعتراض همسایه را در بر خواهد داشت.

گچ بری پیش ساخته قابلیت ترمیم پذیری و تعمیر داشته و به هنگام نصب ترک و درزی را ایجاد نمی کند. ثبات رنگ، عایق حرارت و رطوبت بودن از دیگر مزایای این عنصر دکوراتیو در ساختمان است.

برای انجام بعضی کارها مثل نقاشی خانه در منازلی که مبله است معمولا با جابجایی اثاث از اتاقی به اتاقی دیگر یا جمع کردن آنها اقدام به آن کار می کنند در حالی که گچبری پیش ساخته نیازی به اینکار ندارد و بدون ریخت و پاش زیاد قابل اجرا است؛حال آنکه گچکار بخواهد وارد منزل شود و تخته بنایی و ماله و گچ را وارد خانه کند.

گچبری رضا پارسایی

برای انجام یک دکور گچبری بر روی سقف در حالت گچکاری ،گچکار فقط به چسبندگی گچ اکتفا می کند؛ مخصوصا اگر که دیوار یا سقف رنگ شده باشد ولی گچبری پیش ساخته با چسب های مخصوص و میخ یا پیچ در جای خود محکم می شود و دارای استحکام زیادی می شود

خاصیت رنگ پردازی بسیار بالا و امکان استفاده از انواع رنگ های ساختمان مثل رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک روی گچ بری سبب شده تا هماهنگی کامل با دیگر اجزای طراحی محل را دارا باشد.

برای انجام یک دکور گچبری بر روی سقف در حالت گچکاری ، با داشتن اسکلت فلزی وگذاشتن وقت طولانی ، شکل نهایی حاصل می شود که هر دو ،یعنی اسکلت بندی فلزی و کار طولانی گچکار مستلزم هزینه های زیاد است حال آنکه در گچبری پیش ساخته استحکام لازم و شکل کلی از ابتدا روی مورد وجود دارد و برای همین هم هست که قیمت آن خیلی کمتر از اجرای دستی آن است.

از دیگر مزیت ها می توان به دقت و ظرافت طرحهای گچبری پیش ساخته اشاره کرد که البته در مورد تولید کننده هایی که از خلاقیت خود استفاده میکنند و طرح های به روز و جدید میسازند صادق است ؛نه آنهایی که از روی مدلهای دیگران کپی می کنند.

معایب گچبری پیش ساخته

استفاده از گچبری‌های پیش ساخته با تمام امتیازات خود، معایبی نیز به همراه دارند:

ثابت بودن طرح‌های آن که استفاده‌کننده باید یکی از آنها را انتخاب نماید، گچبری پیش‌ساخته در سطوح غیر تخت و غیر صاف عملکرد ضعیفی دارد.

مقاومت کم در برابر آب و رطوبت: از استفاده این محصول در برخی جنس ها برای سرویس‌های بهداشتی و حمام باید دقت کرد ؛ زیرا لایه‌های سفیدکاری شده گچ، اصطلاحا طبله کرده و ظاهری نامناسب به آن می‌دهد.

در برخی جنس های پیش ساخته ،زنگ زدگی و خوردگی در فلزات در محیط‌هایی با درجه رطوبت بالا ایجاد می‌کند.

کاربرد و قیمت گچبری های پیش ساخته

هزینه گچبری تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند کیفیت گچ و ملات، نوع قالب، میزان پیچیدگی طرح و نقش، متراژ کار، میزان کارکرد فضا، نوع و مدل گچبری پیش ساخته، نحوه قالبسازی و نوع ابزار گچبری تعیین می‌شود که براساس متراژ‌ (متر و مترمکعب) و تعداد آن تهیه خواهد شد.

گچبری های پیش ساخته قابل استفاده در منازل مسکونی، رستوران ها، کافی شاپ ها، تالارهای پذیرایی و دفاتر اداری و می باشد.

رضا پارسایی

گچبری پیش ساخته دور لوستر

گچبری پیش ساخته در دکوراسیون داخلی امروزه جایگاه ویژه ومهمی دارد، گچبری پیش ساخته که دارای طرحهای فوق العاده زیاد زیبا متنوع وبا کیفیت می باشد.

در ساختمان بر اساس مواد اولیه ومحل اجرا  برای این مدل گچبری مدرن کاربردهای متنوعی در نظر گرفته شده است در این بخش میخواهیم به نمونه های پر کاربرد گچبری پیش ساخته مدرن در دکوراسیون داخلی در ساختمانهای مسکونی وغیر مسکونی بپردازیم گچبری پیش ساخته دور لوستر که ار مغانی به جامانده از گچبری سنتی ساختمان است.

از نمونه های متنوع وبسیار کاربردی این نوع گچبری مدرن میباشد امروزه از گچبری پیش ساخته دور لوستر در سقف سالن پذیرایی و نشمین استفاده می شود.

گچبری پیش ساخته دور لوستر که طرحهای اولیه آن توسط گچبر وبه صورت گچبری مدرن دستی طراحی واجرا شده است دارای کیفیت بسیار بالا وطرحهای بزرگ وکوچک ومتنوع میباشد استفاده از گچبری پیش ساخته سقف به هنگام باز سازی ساختمان  در کنار بقیه تجهیزات دکوراتیو  فضای زیبا وخاصی به دکوراسیون شما میبخشد

از موارد استفاده از گچبری پیش ساخته مدرن سقف میتوان به استفاده از گچبری مدرن کناره های سقف یا همان گچبری گلویی ،یا نصب گچبریهای مدرن دور لوستر (دور چراغی)

یا گچبری حاشیه ستونها اشاره کرد گچبری پیش ساخته کار گاه گچبری مدرن دارای طرحهای متنوع وبا کیفیت گچبری می باشد که طرح اولیه انها توسط گچبران ماهر

گروه گچبری رضا پارسایی اجرا شده وبعد بصورت قالب گچبری پیش ساخته در آمده است گچبریپیش ساخته دور لوستر دارای طرحهای گوناگون ومتنوع بصورت یک تیکه ضخیم با ظریف ویا بصورت قطعه قطعه میباشد طرحهای قطعه قطعه  گچبری مدرن به این صورت میباشد که دور لوستر مورد نظر باکنار هم چیدن گلهای گچبری پیش ساخته به وجود می آید.

با کنار هم چیدن قطعه های ریز گچبری پیش ساخته میتوان هزاران نوع گچبری مدرن جدید خلق کرد با اضافه یا کم کردن گلها میتوان گچبری مدرن مورد نظر را به سلیقه خود چید.

اگر از گلهای کم تر ومدرن تر وساده استفاده کنید شما یک گچبری پیش ساخته دور لوستر مدرن خواهید داشت واگر از قطعه های گچبری پیش ساخته بیشتری استفاده کنید وطرح گچبری خود را شلوغ وپر کار کار کنید گچبری پیش ساخته دور لوسترکلاسیک خواهید داشت گروه گچبری رضا پارسایی با 15 سال سابقه در اجرای انواع گچبری پیش ساخته و گچبری دستی گچبری مدرن وگچبری گلاسیک گچبری سلطنتی اماده اجرای هر نوع تغییر و بازسازی و در دکوراسیون منزل شما می باشد.

انواع مختلف گچبری پیش ساخته

گچبری پیش ساخته دارای انواع متفاوتی است که با گچ و آب و با انواع درجه سختی های مختلف بوجود می آیند. ابزارهای گچبری پیش ساخته خطرناک نیستند و غیر قابل اشتعال هستند. در این مطلب به بررسی انواع گچبری پیش ساخته کلاسیک پرداخته می شود. دیوارها، سقف، ستون ها و گچبری ها. نکته قابل توجه در این نوع گچبری این است که می توان از آن برای بازسازی یک خانه چوبی قدیمی از طریق فرآیند دکوراسیون مشابه سبک رنسانس اروپایی استفاده کرد.

ابزار گلویی یا حاشیه

هنگام انجام گچبری یا رنگ آمیزی گلو، لبه اتصالات سقف و دیوار به درستی پوشانده می شود. اصطلاح ابزار گلو معمولاً برای توصیف یک نوع گچبری طولی استفاده می شود. این امر با پوشش مناسب درزهای سازه ای و جلوگیری از ایجاد ترک در گوشه کار با انجام گچبری گلو، تناسب بصری بین دیوار و سقف ایجاد می کند. و هنگام رنگ آمیزی باعث جدا شدن رنگ سقف و دیوار می شود.

ابزار گلویی

کنگره یا دندان موشی

از ابزار گلویی معمولاً ازطریق یک یا چندین لایه بیشتر از گچ در زیر قالب اصلی تزئین می شود، به این علت کنگره می تواند از تعداد بسیاری بلوک بصورت مستطیل های کوچک و مانند دندان استفاده و بکار برد.

دندان موشی

گل سقفی

گل های سقفی در حقیقت روشی بود که از آن بریای جلوگیری از سیاهی سقف ناشی از دود شمع بکار می رفت. در زمان های قدیم قبل از برق، ساکنین خانه را با شمع روشن می کردند که به طور طبیعی باعث سیاه شدن داخل خانه  و سقف می شد. نصب سقف گل (یا گل سقفی) یکی از راه هایی بود که استادکار گچبر برای محدود کردن تغییر رنگ سقف به منطقه ای که هر چند وقت یک بار به راحتی رنگ آمیزی می شود، استفاده می کرد.

گل سقفی

ابزار قاب سازی و بردر

اگر در حال برنامه ریزی برای ورود به خانه یا آپارتمان جدید خود هستید؟ می توانید از انواع گچبری پیش ساخهت که به شکل پانل های آماده برای استفاده در ورودی خانه ها، قاب بندی ، گچبری دیوار و سقف و یا به عنوان ابزار جداکننده طولی ساخته می شود، بهره بگیرید. ابزارهای قاب بندی همه کاره هستند و در همه جا قابل استفاده هستند.

 

قاب دکوراتیو

قاب بندی دکوراتیو راه حلی آسان و سریع برای پنهان کردن عیوب دیوارها یا خطوط تمیز دکور معماری است. روکش های صنوبر و بلوط، حفاری طبیعی یا مصنوعی، قاب های بتنی همه چیزهایی هستند که ممکن است برای داشتن دکوراسیون زیبای دیوار نیاز داشته باشید. در حالی که قاب های پیش ساخته دو ستونی برای گچبری مدرن دکوراتیو ساخته شده است. قاب های گچی شومینه و قاب های گچ کاری پیش ساخته را می توان از مواد ساده و حتی از مواد کامپوزیتی بازیافتی اما بسیار بادوام و مقاوم ساخت.

کربل یا منقاره

اگر می خواهید سبک خانه خود را بهبود ببخشید،کربل قاب های تزئینی مناسبی است که می توانید برای خانه خود انتخاب کنید. قاب های تزئینی مناسب می تواند کل اتاق را به خوبی حفظ و محافظت کند. قاب های شومینه گچبری پیش ساخته معمولا از مواد کامپوزیت ساخته می شوند، تا در برابر شعله و دود مقاوم باشند. وقتی از شومینه استفاده می کنید لازم نیست نگران آنها باشید.

گل کنج قاب

قاب گل گوشه برای تزیین گوشه های دیوار استفاده می شود. پنجره ها، درها و قاب های تزیینی بهترین مکان برای نصب این ابزار گچبری پیش ساخته می باشد.

طاقچه و محراب

طاقچه های تزئینی ابزار گچ کاری پیش ساخته انتخاب مناسبی برای طاقچه های تزئینی است. محراب به عنوان یک هنر معماری، روشی خلاقانه برای ایجاد عمق، آمیختگی و یکنواختی در فضا است.

ستون، سرستون، نیم ستون و پایه ستون

روش های جدید ساخت و ریختن گچ به استادکاران این امکان را داده است که ستون های متنوعی را در سه اندازه مختلف با تزئینات متنوع بسازند. بزرگترین مدل 6 فوت ارتفاع دارد. آنها را می توان به عنوان عناصر تزئینی جداگانه روی زمین قرار داد، یا به هم متصل کرد تا روتون ها و روتون های زیبایی را تشکیل دهند و زیبایی و عملکرد را به هر اتاق در خانه یا باغ شما بیافزایند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *