گچبری ساختمان

گچبری ساختمان

فهرست مطالب

گچبری ساختمان چیست؟

برای طراحی دیوار تا سقف پشت تلویزیون و غیره، گچ کاری دیوار ارزان ترین و کاربردی ترین راه قبل از ظهور بود. فرآیند تولید به این صورت است که دیوار را گچ کاری می کنند، سپس یک لایه گچ روی آن رنگ می کنند و در نهایت یک لایه رنگ دیگر برای تکمیل می زنند.

گچ کاری 1. هنر، هنر کنده کاری و طراحی روی گچ 2. قالب گیری (حکاکی، زینت کاری)   هنر کهن و معاصر که در ایران «گچ کاری» یا فقط «قالب سازی» نامیده می شود، یکی از جنبه های مهم هنر است. معماری سنتی ایران

این هنر که زیرشاخه معماری است در تمامی مناطق و دوره های زمانی به شیوه ها و اشکال مختلف اجرا شده است. یکی از دلایل محبوبیت گچبری ساختمانی برای تزیین و زیباسازی شکل پذیری و چسبندگی این متریال است.

گچبری کلاسیک فقط یک تکنیک برای ساخت ستون و سقف در ساخت و ساز سنتی نیست. در بسیاری از نقاط جهان برای ارجحیت زیاد به مکان هایی که مهم تلقی می شوند، استفاده شده است.

با کارهای مرمت مکرر، گچ بری سنتی تا امروز تغییر بسیاری کرده است. پنجره های مشبک و درهای تزئین شده بر روی معابد باستانی یافت شده و بعداً با حکاکی شیشه ای، کاشی کاری و پتینه کاری که بر روی لنگه ها، درگاه ها و سایر ویژگی های ساختاری اعمال می شد، جایگزین شد.

گچبری ساختمان
گچبری ساختمان

انواع گچبری در فضای ساختمان

طرح هایی که زمینه ای و سطحی هستند: این نوع گچبری بر روی دیوار و سقف قابل اجرا است. با اجرای این شیوه میتوانید قابهای گچی را بر روی دیوارهای گچی بسازید که زیبایی منحصر به فردی دارند. طرح تذهیب ، مقرنس و اقسام گل های ریز و درشت، به همراه طرح های درخواستی با سلیقه مشتری، درطرح های زمینه ای را نیز میتوان اجرا کرد.

طرح های حاشیه ای

این شیوه گچبری اغلب در کناره و حاشیه ی سقف، گوشه های راه پله و راهرو، همه ی کنج ها نصب میشود و بر زیبا شدن بنا کمک میکند.

مقاله ی اصول گچبری سقف را از دست ندید.

طرح های خاص

این نوع گچبری بصورت تکی برای مکانهای ویژه سفارش داده میشود. اغلب کار به صورت مجزا آماده و بر روی سازه نصب میشود. بهترین مکانهای استفاده از این نوع طرح ها: سر در، دیوار بالای شومینه، سرقاب و روی ستون ها است. تنوع این طرح های خاص بسیار بالا است و بیشتر مواقع بر روی سقف ساختمان های لوکس اجرا میشود.

انواع سبک های گچبری ساختمان

در اجرا و پیاده سازی سبک های متفاوت گچبری برای منزل طرح های متفاوتی وجود دارد، انواع گچبری را در ادامه مطلب بررسی می کنیم.

گچبری و معماری داخلی ساختمان از جمله گچکاری زیر کار و طراحی و اجرای نومخفی و گچبری های دستی و قابندی های روی دیوار و ابزار زنی گچبری کلاسیک و مدرن در استان تهران

ابزار گچکاری وگچبری داخل ساختمان

طراحی و گچبری ساختمان های لوکس در تهران امروزه افراد زیادی در تهران و دیگر نقاط شهرهای ایران خواهان این مدل معماری و گچبری دستی هستند که سبک های زیادی دارد و طرح های انتخابی بیشتر توسط کارفرمایان و استاد طراح و گچبر مورد برسی قرار می گیرد و به طراحی و اجرای و زیبا سازی ساختمان و اپارتمان می انجامد که شامل طراحی اولیه و اجرای گچبری های و ابزار کاری قرار می گیرد تزینات داخلی و سبک های گچبری جدید سبک های چون گچبری کلاسیک،گچبری سنتی،گچبری اسلیمی،گچبری مدرن،گچبری نیو کلاسیک،گچبری سلطنتی ،چدنی،گل و بوته فبرش حاشیه ها ساده و شلوق نور پردازی سقف پزیرایی و اتاق خواب ها و قاب بندی دیوار تاج سرقاب و متیف ها هستند که در تزینات داخلی خانه انجام میشود و زیبایی خانه را صد چندان می کند.

برای اطلاع از قیمت گچبری کلیک کنید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *