طرح های گچبری جدید برای منزل شما

طرح های گچبری جدید برای منزل شما

فهرست مطالب

طرح های گچبری جدید

سلام ما در این مقاله صرفا می خواهیم طرح های گچبری جدید برای منزل شما را به نمایش بگذاریم. قطعا گچبری منازل و گچبری پذیرایی از گذشته تا الان پیشرفت های در طرح و اجرا پیدا کرده و شما نیاز به طرح های غیر تکراریی و جدید برای طراحی داخلی خود پیدا میکنید. گروه گچبری پارسایی همیشه در تلاش بوده رضایت کارفرمایی خود را جلب کند و بهترین ایده هارو برای دکوراسیون منازل داشته باشد.

بهترین گچبر تهران و ایران کیست؟

در کلان شهر تهران افرادی زیادی هستند که ادعای استادی در امور دارند و همواره در تلاش هستند خود را بهتر از واقعیت اصلی در کار نشان دهند. ولی متاسفانه همیشه موفق نیستن و این باعث می شود خسارت های جبران ناپذیری برای کارفرما به وجود بیایید

در مقابل افراد هستنند که سابقه ی درخشان خود جلوتر از نامشان حرکت می کند و کافیست محیطی خالی از زیبایی به آنها بدهید چنان تغییری در آن به وجود بیاورند که گوی بنای جدید از نو ساخته شده استاد پارسایی از معدود افرادی است. که بهترین متریال و کیفیت را در کنار خوش ذوقی و دلسوزی خود در کار دارند.

استاد پارسایی در تمامی استان های کشور فعالیت مستمر دارد و حوزه ی فعالیت خود مختص به مکان خاصی نیست اما نام ایشان در بین گچبرهای استاد تهران همواره می درخشد. و مقایسه اجرای های ایشان با بقیه ی گچبری مقایسه ی نا امید کننداس زیرا 20 سال فعالیت مستمر آقای پارسایی در این کار همواره با رضایت مشتریان همراه بود کافیست با استاد گچبری دستی کلاسیک ایران در تماس باشید تا بهترین مشاوره را به شما بدهد.

طرح های گچبری جدید

طرح های گچبری جدید برای منزل شما می توانید از بین این تصاویر طرحی برای منزل خود انتخاب کنید.

تاریخچه گچبری در کشور ایران

هر هنری و هر فعالیت و فرآیندی دارای تاریخچه‌ای است. به‌طورمعمول برای آشنایی دقیق با هر هنری توصیه می‌شود که از تاریخچه آن اطلاع حاصل نمایید. گچبری ازجمله هنرهای قدیمی مورد استفاده در ساختمان‌سازی است که به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد. در حقیقت ساخت صفحات گچی تزئینی پیش از ساخت و پخت خشت و تولید آجر انجام می‌شد اما گسترش این هنر به بعد از به‌کارگیری خشت در ساخت بناها مربوط است.

اعراب در جریان فتوحات خویش در دوره هخامنشیان و سپس در دوران ساسانیان، هنر زیبای صفحات گچی تزئینی یعنی همان گچبری را مشاهده کرده و آموختند. این هنر بی‌نظیر و زیبا در آن دوره برای تزئین کاخ‌ها و قصرها مورد استفاده قرار می‌گرفت و تماشای آثار به‌جا مانده از دوران هخامنشیان، صفحات گچی تزئینی منحصربه‌فرد این دوره را نشان می‌دهد.

ازجمله ویژگی‌های گچبری در دوره ساسانیان می‌توان به استفاده از طرح‌های دو معنایی، برخورداری از تقارن، وجود نقش‌های مربعی شکل که در آن طرح دایره وجود دارد و نقش‌های تکراری اشاره نمود‌. پس از دوران هخامنشیان هنر ساخت صفحات گچی تزئینی به اوج رسید و افراد بیشتری در این هنر مهارت پیدا کردند و به استادکارانی ماهرتر تبدیل شدند.

گچبری
گچبری

رواج هنر گچ‌بری در ایران

گچ از خاصیت انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل در بسیاری از تزئینات و برای پوشاندن منافذ ساختمان‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گچبری ازجمله هنرهایی محسوب می‌شود که در هر دوره و هر منطقه‌ای شکل و روش منحصربه‌فرد و مخصوصی دارد.

 از شروع تا رواج این هنر، مدت زیادی سپری نشد؛ زیرا گچ بسیار انعطاف‌پذیر است و استفاده از آن هم بسیار راحت است. در کنار کاربرد آسان گچ، استفاده از این محصول ساختمانی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی، وقت و هزینه می‌شود‌.

 این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر موجب رواج این هنر در دوره هخامنشیان و ساسانیان شد‌. درواقع معماری و سایر هنرهای مربوط به ساختمان‌سازی در گذشته اهمیت بسیار زیاد و ساخت بناهای باشکوه در ادوار گذشته بسیار رواج داشت. به همین دلیل هنر زیبای گچبری نیز به‌سرعت رواج پیدا کرد.

استادکاران گچبر ایرانی در دو دوره ذکر شده  برای تزئینات داخل و خارج بناها از صفحات گچی تزئینی استفاده می‌کردند و به‌مرور زمان مهارت استادکاران افزایش پیدا کرد. استادان ایرانی طی این دوران آموختند  چگونه با استفاده از گچ طرح‌های ظریف و سایه‌ روشن را خلق کنند.

 درنهایت نیز هنر گچبری مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت. در هر دوره موارد بسیاری بر هنر ساخت صفحات گچی تزئینی اضافه شد، طرح‌های متنوع‌تری مورد استفاده قرار گرفت و به‌طورکلی این هنر تکمیل‌تر شد تا به دست استادکاران گچبر امروزی برسد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *