ماهرترین طراح داخلی منزل در تهران

طراح داخلی در تهران

فهرست مطالب

شیک و زیبا بودن یک خانه تنها در گرو استفاده از لوازم لوکس نیست؛ بلکه زیبایی باید در تمام بخش‌های خانه به چشم بیاید. طراحی داخلی یکی از مهم‌ترین مشاغلی است که به چیدمان صحیح و تناسب لوازم خانه توجه می‌کند. تناسب خانه تنها مختص به لوازم آن نیست؛ به بیان ساده‌تر لوازم خانه علاوه بر تناسبی که با هم دارند، باید با محیط کلی خانه نیز هماهنگ باشند. ماهرترین طراح داخلی در تهران و دیگر شهرها، وظیفه دارد که باتوجه‌به بودجه و سلیقه کارفرما، محیطی زیبا را خلق کند.

تنها ۱۰ دقیقه زمان کافیست تا طرح مورد نظر مختص به پروژه شما را در محل بکشم، و این حاصل 20 سال سابقه کار بنده در ضمینه سبک کلاسیک بوده است.

طراح داخلی در تهران

وظایف طراح داخلی در تهران چیست؟

به‌طورکلی وظایف طراح داخلی در تهران موارد مشخصی نیست؛ بلکه وظایف او طبق قرارداد و توافق طرفین مشخص می‌شود. اینکه طراح در چه بخش‌هایی از ساختمان تغییر ایجاد کند و چه میزان تغییر در هر بخش دهد، کاملاً توافقی هستند. اگر بخواهیم به‌صورت کلی بگوییم که وظایف یک طراح داخلی چیست، می‌توان این‌گونه بیان کرد که طراح داخلی موظف است تغییراتی را در محدوده مشخص شده توسط کارفرما و مطابق سلیقه او ایجاد کند تا فضای خانه زیباتر شود. همچنین پس از اعمال این تغییرات، درصورتی‌که مغایرتی با نظر اولیه کارفرما وجود داشته باشد، طراح باید طرح خود را اصلاح نماید.

یکی از مسائلی که ممکن است حین کار کردن با یک طراح داخلی در تهران با آن روبرو شوید، تغییر نظر و سلیقه شماست. در این شرایط طراح وظیفه‌ای در قبال تغییر نظر شما ندارد و تنها موظف است که طبق قرارداد عمل کند؛ اما می‌توانید با توافقی جدید به همکاری خود ادامه دهید. همچنین در نظر داشته باشید که در این شرایط، هزینه طراحی و حقوق طراح نیز با تغییر روبرو می‌شود.

مراحل تغییر و طراحی دکوراسیون

مهم‌ترین اقدامات یک طراح داخلی در تهران به شرح زیر است:

  • در قدم اول باید قرار ملاقاتی ترتیب داده شود تا طراح بتواند به‌خوبی محیط را آنالیز کند و از سلیقه شما مطلع گردد. نظرات خود را به طراح ارائه می‌دهید و سپس طراح موظف است که طرح‌هایی را مطابق نظر شما و همچنین شرایط ساختمان ایجاد کند.
  • در صورت تأیید طرح اولیه، طراح داخلی در تهران پیشنهاداتی را در مورد لوازم خانه و رنگ‌های به‌کار رفته در محیط و لوازم خانه به شما ارائه می‌کند. بهتر است طراح این پیشنهادات را به هر وسیله‌ای (روی کاغذ یا کامپیوتر) ترسیم کند تا شما دید بهتری نسبت به آن‌ها داشته باشید.
  • پس از تأیید کلی طرح‌ها، طراح داخلی در تهران باید مبلغ و زمان کار را به‌صورت تقریبی محاسبه کند و به اطلاع شما برساند. در صورت تأیید از سمت شما، فرایند طراحی شروع می‌شود.
  • در قدم اول برای شروع تغییرات، طراح می‌تواند متریال مورد نیاز شما را تهیه کند. به‌طور مثال اگر لازم است که برخی لوازم خانه را تعویض کنید، بهتر است این کار به کمک طراح انجام شود؛ زیرا او می‌تواند انتخاب‌های بهتری داشته باشد.
  • معمولاً طراح داخلی در تهران با متخصصانی برای انجام کارهای مختلف آشناست و از آن‌ها می‌خواهد که تغییرات مورد نیاز را در خانه شما اعمال کنند. مثلاً ممکن است طراح برای گچبری سقف و دیوار، استادکار ماهری را بشناسد و یا برای تعویض پرده‌ها، با یک خیاطی حرفه‌ای آشنا باشد. در این مورد بهتر است با طراح همکاری کنید و اجازه دهید او از نیروی متخصص خودش کمک بگیرد.
  • درنهایت نیز طراح باید نظارت دقیقی روی تمام تغییرات اعمال شده داشته باشد و در صورت لزوم، برخی از تغییرات را اصلاح کند تا مطابق سلیقه مشتری شود.

برترین سبک‌های دکوراسیون داخلی

سبک‌های متنوعی برای دکوراسیون داخلی وجود دارند. برای اینکه یک طراح داخلی در تهران یا دیگر شهرها بتواند در شغل خود موفق عمل کند، باید به این سبک‌ها تسلط داشته باشد تا بتواند بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را باتوجه‌به شرایط، به شما پیشنهاد دهد. برخی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شرح زیر است:

  1. سبک کلاسیک: در این سبک از رنگ‌های خنثی و رنگ‌هایی که ظاهر مجللی دارند (مانند رنگ طلایی) استفاده می‌شود. طراح داخلی در تهران باید این دکوراسیون را با لوازم گران‌قیمت و لوکس پیاده‌سازی کند. همچنین کتیبه‌ها، گچبری کلاسیک ، ستون‌ها و مبلمان نیز در این سبک جایگاه ویژه‌ای دارند.
  2. گچبری دستی
  3. دکوراسیون مدرن: در این سبک نیز طراح داخلی در تهران یا دیگر شهرها، سعی می‌کند دکوراسیون خانه را به‌ دور از طرح‌های پیچیده اجرا کند. درواقع در این سبک اشکال هندسی منظم بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ و اشکال پیچیده و جزئیات غیرضروری حذف می‌شوند. رنگ غالب در این سبک رنگ‌های خنثی و به‌طورکلی رنگ‌های روشن است.
  4. سبک مینیمال: مینیمال یکی از جذاب‌ترین سبک‌هایی است که امروزه طرفداران بسیاری را در هر زمینه‌ای دارد. دکوراسیون مینیمال نیز از زیباترین سبک‌هایی است که می‌توان در یک خانه اجرا کرد. در این سبک همان‌طور که از نامش پیداست، لوازم غیرضروری حذف و همه لوازم ضروری، در ساده‌ترین شکل ممکن انتخاب شده و کنار هم قرار می‌گیرند. ازآنجاکه در این سبک از قاب‌های پرزرق‌وبرق استفاده نمی‌شود، قاب‌های گچبری می‌توانند بهترین گزینه باشند.

این سه مورد از مهم‌ترین سبک‌های دکوراسیون هستند که یک متخصص و طراح داخلی ماهر در تهران باید به‌خوبی با آنها آشنا باشد.

تا الان به این فکر کردین ماهرترین طراح داخلی در تهران کیست !؟ قطعا تجربه و نمونه کارها ی هر فردی گویای همه چیز هستن جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر کلیک کنید.

حقوق طراح داخلی و هزینه تغییر یا طراحی دکوراسیون

حقوق یک طراح به عوامل متعددی وابسته است. از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده می‌توان به میزان مهارت و تخصص او اشاره نمود. تعداد مشتریان یک طراح نیز نقش بسزایی در تعیین حقوق دارند. به‌طور مثال ممکن است یک طراح داخلی در تهران که مهارت زیادی هم دارد مشتری‌های بی‌شماری داشته باشد و تعداد محدودی پروژه را قبول کند؛ در این شرایط قطعاً حقوق او نسبت به طراحانی که مشغله کمتری دارند بیشتر است. همچنین میزان تغییرات لازم برای یک خانه از دیگر عوامل تأثیرگذار هستند.

طراحی کلاسیک

 

پس از حقوق طراح داخلی، هزینه تغییر دکوراسیون نیز بسیار مهم است. این هزینه نیز دقیقاً مشابه حقوق طراح، به عوامل متعددی وابسته است. به‌طور مثال در شرایطی که شما نیاز به تغییر پارچه‌های مبل دارید، شاید متحمل هزینه چندانی نشوید؛ اما زمانی که باید مبل‌ها را کاملاً تعویض کنید، هزینه‌های شما نیز افزایش پیدا می‌کنند. همچنین وقتی‌که برای تغییرات ساختمان از گچبری دستی استفاده می‌کنید، باید هزینه بیشتری را نسبت به گچبری پیش‌ساخته پرداخت کنید. به همین ترتیب جزئیات هر عاملی که در تغییر خانه دخیل است، بر هزینه طراحی تأثیر می‌گذارد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *