چرا گچبری با قیمت ارزان دلیل کیفیت نیست!؟

گچبری با قیمت ارزان

فهرست مطالب

چرا گچبری با قیمت ارزان دلیل کیفیت نیست!؟

گچبری با قیمت ارزان ، یک طراح داخلی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه،، دو پیشنهاد کلی دارد. پیشنهاد اول مربوط به تغییراتی است که بدون هیچ هزینه‌ای، در چیدمان لوازم خانه ایجاد می‌شود و پیشنهاد دوم نیز مربوط به ایجاد تغییراتی اساسی و کاملاً جدید است که هزینه‌هایی را به دنبال دارد. این نوع از تغییر دکوراسیون نیز به‌طورکلی شامل خرید لوازم جدید و یا اعمال تغییراتی با استفاده از سنگ‌های آنتیک، نقاشی منزل، استفاده از کاغذ دیواری و گچ بری می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام ایجاد این دست از تغییرات وجود دارد، هزینه‌های مالی است. برای انتخاب اینکه دقیقاً چه تغییری در خانه خود ایجاد کنید، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که در عین زیبایی، دوام و هزینه متناسبی داشته باشد. به‌طور مثال اغلب افراد برای اینکه یک طرح گچبری با قیمت ارزان در خانه خود داشته باشند، از صفحات گچبری پیش‌ ساخته استفاده می‌کنند.

گچبری با قیمت ارزان

گچبری پیش ‌ساخته چیست؟

به‌طورکلی هنر گچبری به دو روش پیش‌ ساخته و دستی انجام می‌شود که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. در گچبری پیش‌ ساخته، خمیر گچی درون قالب‌های مشخصی ریخته شده و شکل‌های خاصی می‌گیرد. انجام این فرایند نیازمند وقت و انرژی چندانی نیست؛ به همین جهت می‌توان از نتیجه نهایی، به‌عنوان صفحه گچبری با قیمت ارزان یاد کرد. این صفحات با طرح‌های متنوعی در بازار موجود هستند و برای استفاده از آن‌ها، می‌توانید با استفاده از چسب مخصوص، آن را در محل موردنظر بچسبانید.

زیباترین دکوراسیون داخلی

در مقابل، صفحات گچبری دستی همان‌طور که از نامش مشخص است، با دست ساخته می‌شوند. استادکار گچبر باید با دست‌های خود به خمیر گچی شکل دهد. این کار نیازمند وقت و انرژی بسیار است و همچنین به ظرافت بالایی نیاز دارد. این روش به سبک‌های بسیار متنوعی انجام می‌شود که در برخی از آن‌ها طرح موردنظر به‌صورت مستقیم روی دیوار و سقف اجرا می‌شوند و در برخی دیگر نیز باید ابتدا صفحات گچی را آماده کرد و سپس به‌وسیله میخ مخصوص و گچ، آن را در محل موردنظر قرار داد. به جهت پیچیدگی‌هایی که گچبری دستی دارد، قیمت گچبری دستی نسبت به گچبری پیش‌ ساخته بالاتر است.

تفاوت‌های گچبری دستی و پیش‌ساخته

همان‌طور که اشاره شد، اصلی‌ترین تفاوت این دو روش گچبری در قیمت آن‌ها است؛ اما لازم است نکاتی را در خصوص تفاوت‌های این دو روش بدانید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید:

طرح های مختلف گچبری کلاسیک از رضا پارسایی

طرح و رنگ‌های گچبری با قیمت ارزان

در گچبری پیش‌ ساخته، طرح‌ها از قبل تعیین شده‌اند و شما تنها می‌توانید از میان طرح‌های موجود در بازار یکی را انتخاب کنید. اگرچه تنوع این طرح‌ها بسیار گسترده است، اما ممکن است هیچ‌وقت نتوانید طرحی که در ذهن خود دارید را پیدا کنید اما در گچبری دستی چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد. درواقع هر طرحی که از ذهن شما می‌گذرد، قابل‌اجرا است. شاید در یک مقایسه کلی فکر کنید تنها چیزی که اهمیت دارد استفاده از گچبری با قیمت ارزان است اما باید بدانید زمانی که طرح گچبری باب میل شما نباشد، خیلی زود از آن خسته می‌شود و به دنبال راهی برای تعویض آن خواهید بود.

این روند باعث می‌شود که شما در طول زمان متحمل هزینه‌های بسیار بالایی شوید، به همین جهت می‌توان گفت که گچبری دستی در طول زمان برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

طراحی مغازه طلا فروشی

مسئله دیگری که در خصوص رنگ این گچبری‌ها وجود دارد این است که اغلب صفحات پیش‌ ساخته، بدون رنگ (با رنگ سفید گچ) در بازار موجود هستند و چنانچه قصد داشته باشید از این گچبری به‌صورت رنگی استفاده کنید، باید اقدام به رنگ ‌کردن آن نمایید.

لازم است بدانید که صفحات پیش ساخته رنگ شده در طول زمان کیفیت خود را از دست ‌می‌دهند و درصورتی‌که بخشی از صفحه گچبری کنده شود، رنگ سفید آن نمایان می‌شود. در گچبری دستی استادکار گچبر، رنگ را با خمیر گچی ترکیب و سپس اقدام به طرح ‌دادن به خمیر رنگی می‌کند. این نوع رنگ‌آمیزی کیفیت و دوام بسیار بالایی دارد. همچنین معمولاً این رنگ‌آمیزی منظم‌تر انجام خواهد شد و تمام سطح موردنظر، یکدست خواهد بود.

ابعاد و متراژ گچبری با قیمت ارزان

صفحات گچبری پیش‌ ساخته در ابعاد مشخصی تولید می‌شوند که ابعاد آن‌ها وابسته به ابعاد قالب است. صفحات گچبری برای قسمت‌های مختلفی همچون سقف، دیوار، اطراف لامپ و لوستر و گلویی ساخته می‌شود اما ممکن است نتوانید صفحه‌ای با ابعاد موردنیاز خود پیدا کنید. برتری که گچبری دستی در این حالت دارد این است که شما می‌توانید ابعاد را به‌طور دقیق به اطلاع استادکار گچبر برسانید. طرحی که دقیقاً مطابق اندازه خانه شما باشد، زیبایی بیشتری به محیط می‌بخشد. درصورتی‌که ابعاد صفحه با ابعاد فضا منطبق نباشد، شما مجبور به استفاده از آیتم‌های دیگری می‌شوید که این مورد نیز هزینه‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت.

قیمت گچبری

بررسی مقاومت گچبری با قیمت ارزان

طبق توضیحاتی که در مورد نحوه اتصال گچبری دستی و پیش‌ ساخته ارائه شد، به‌سادگی می‌توان دریافت که گچبری پیش‌ ساخته مقاومت چندانی ندارد و ممکن است در اثر فشار و ضربات، از دیوار جدا شود. این در حالی است که گچبری دستی مقاومتی به‌اندازه مقاومت دیوار دارد و به‌راحتی آسیب نمی‌بیند.

دکوراسیون پذیرایی

مسئله دیگری که در مورد گچبری با قیمت ارزان وجود دارد، دوام و عمر آن است. در گچبری دستی برای اینکه نتیجه کار قابل ‌قبول باشد، استادکار باید از مواد مرغوب و باکیفیتی استفاده کند. همین امر نیز موجب می‌شود که این نوع گچبری عمر بسیار بالایی داشته باشد. در گچبری‌های پیش‌ ساخته از برخی افزودنی‌ها استفاده می‌شود تا مقاومت و عمر بالایی داشته باشند اما ممکن است ساختار برخی از این مواد در طول زمان تغییر کند و منجر به خراب‌ شدن گچبری سقف یا دیوار شود.

مقایسه ظرافت و زیبایی گچبری دستی و پیش‌ ساخته

روند تولید گچبری پیش‌ ساخته به‌گونه‌ای است که ممکن است در حین خارج ‌کردن صفحه گچی از قالب، آسیب‌های جزئی به آن وارد شود. این اتفاق باعث می‌شود برخی از جزئیات طرح از بین بروند. در مقابل اما جزئیات به بهترین شکل در گچبری دستی اجرا می‌شوند. وجود این جزئیات باعث می‌شود تا طرح نهایی، زیبایی بیشتری داشته باشد.

کلام آخر: گچبری دستی یا پیش‌ ساخته؟

هنگامی‌که به دنبال گچبری با قیمت ارزان هستید، ممکن است فکر کنید که گچبری پیش‌ ساخته بهترین گزینه پیش روی شما است. با بررسی عمیق‌تر متوجه خواهید شد که گچبری دستی برتری‌های بسیاری بر گچبری پیش ساخته دارد. همین امر نیز موجب می‌شود که در طول زمان برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از گچبری در منزل خود را دارید، مقداری بیشتر هزینه کنید تا زیبایی خانه خود را برای یک‌ عمر تأمین نمایید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *