گچبری دور لامپ و لوستر

گچبری دور لامپ

فهرست مطالب

گچبری یکی از اصیل‌ترین هنرهایی است که در بخش‌های زیادی از خانه کاربرد دارد. سقف و دیوار رایج‌ترین قسمت برای پیاده‌سازی طرح‌های گچبری هستند. یکی از جذاب‌ترین اقداماتی که در گچبری سقف می‌توان انجام داد، گچبری دور لامپ است که به شکل‌های بسیار متنوعی انجام می‌شود. لامپ و لوسترها به دلیل کاربرد مهمی که در خانه دارند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند؛ به همین جهت زیباسازی آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر تغییر فضای خانه داشته باشد.

گچبری سقف

 

روش‌های گچبری دور لامپ

گچبری دور لامپ و لوستر به چند شکل خاص انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

1. گچبری کامل سقف

در این روش از گچبری دور لامپ، علاوه بر اینکه اطراف لامپ گچبری می‌شوند، این کار بر روی دیگر قسمت‌های سقف نیز انجام می‌شوند. به بیان ساده‌تر استادکار، قابی گچبری شده را در اطراف سقف پیاده‌سازی می‌کند و در میان آن که معمولاً لامپ یا لوستر قرار دارد، طرحی متفاوت را به اجرا درمی‌آورد. این نوع از گچبری دور لامپ، مناسب بخش‌هایی از خانه است که چندان شلوغ نیستند؛ زیرا در این طرح سقف به‌اندازه کافی شلوغ می‌شود و شلوغ ‌شدن دیوار یا دکوراسیون خانه باعث می‌شود که خانه ظاهری نامرتب پیدا کند. درواقع بهره‌گیری از این نوع گچبری در بخش‌هایی از خانه که خلوت هستند بسیار مناسب است و می‌توان با کمی خلاقیت فضا را از حالت سادگی خارج کرد.( گچبری سقف )

گچبری ,گچبری سنتی,گچبر,گچ بری,گچبری دیوار,قاب دیوار,قاب گچبری,ابزارقاب,عگس گچبری مدل گچبری,نمونه گچبری,گچبری دستی,گچبری مدرن,گچبرتهران,گچبر لابی,دورلامپی,گچبری سقف,پزیرایی,گچبری و قابندی سالن,نورپردازی سقف,گچبری ماهر در تهران,کلاسیک,مدرن,اسلیمی,قاب,دیوار,گل و بوته,گچبری دایره,حاشیه,ابزار,کار,خدمات ساختمان,داخلی,تزینات گچبری دستی

2. گچبری دور لوستر

در این سبک، قابی خاص (معمولاً به شکل مستطیل یا دایره) در اطراف لامپ و لوستر گچبری می‌شود تا زیبایی ظاهری آن‌ها را افزایش بخشد. اندازه این قاب باتوجه‌به دکوراسیون خانه و همچنین اندازه سقف تعیین می‌شود. در بخش‌های بزرگ خانه، قاب‌های بزرگتری گچبری می‌شوند تا علاوه بر هماهنگی با دکوراسیون، لوستر یا چراغ‌های بیشتری در آن استفاده شود و نور محیط را تأمین کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که در این سبک، تنها قسمت دور لامپ و لوستر گچبری می‌شود و دیگر قسمت‌های سقف، در حالت ساده باقی می‌مانند.

گچبری دور لوستر

گچبری رضا پارسایی

روش‌های استفاده از لامپ در گچبری

لامپ‌ها به شکل‌های گوناگونی در گچبری مورد استفاده قرار می‌گیرند که برخی از رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

1. لامپ در مرکز گچبری

در این سبک همان‌طور که از نامش مشخص است، گچبری دور لامپ به شکلی انجام می‌شود که لامپ دقیقاً در مرکز طرح قرار بگیرد. طرح‌هایی به شکل دایره یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای این سبک از گچبری هستند. این سبک معمولاً دور لوستر هم اجرا می‌شود تا در مرکز توجه قرار بگیرد.

2. استفاده از چندین لامپ در بخش‌های مختلف گچبری

طرح این سبک از گچبری دور لامپ به‌گونه‌ای انتخاب می‌شود که بتوان لامپ‌های متعددی را در آن جای داد. به‌طور مثال می‌توان طرح گل را انتخاب کرد تا لامپ‌ها را به شکلی منظم در گلبرگ‌های آن قرار داد. همچنین می‌توان از طرح‌های شطرنجی خاص استفاده کرد و در قسمت‌هایی مشخص و بافاصله‌ای منظم، لامپ‌ها را در این طرح تعبیه کرد. لامپ‌هایی که در این سبک استفاده می‌شوند، ابعاد کوچکتر و روشنایی کمتری دارند. لامپ هالوژن بهترین گزینه برای اجرای این طرح است.

گچبری رضا پارسایی

3.  گچبری دور لامپ مخفی

این سبک از گچبری دور لامپ بسیار جذاب است. در این روش طرح گچبری به شکلی اجرا می‌شود که کاملاً لامپ‌ها پوشانده شوند. نوری که از لامپ ساطع می‌شود غیرمستقیم است و معمولاً روشنایی زیادی ندارد؛ به همین جهت ایده‌ای مناسب برای استفاده در اتاق‌ خواب است. این سبک به دو روش انجام می‌شود. در شیوه اول نور به‌طور یکنواخت از بخش‌های مختلف صفحه گچی ساطع می‌شود اما در روش دوم طرح گچبری در مرکز قرار می‌گیرد و نور از اطراف آن منتشر می‌شود.

4. استفاده از لامپ‌های رنگی

نور رنگی می‌تواند یکی از منحصربه‌فردترین انتخاب‌ها برای خانه شما باشد. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که نور رنگی مناسب استفاده دائم نیست. درواقع باید این‌گونه گفت که نگاه‌ کردن به نور رنگی به‌صورت مداوم، می‌تواند آسیب‌های جدی به چشم وارد کند. نورهای رنگی بیشتر جنبه تزئینی دارند و تلفیق آن با گچبری می‌تواند ظاهری خارق‌العاده در خانه شما ایجاد کند. طرح‌های برجسته گچبری در نور رنگی، ظاهر جذابی پیدا می‌کنند و می‌توانند فضای خیره‌کننده‌ای را به وجود آورند. در این حالت می‌توان از ورق‌های طلا نیز در گچبری دور لامپ استفاده کرد تا درخشش آن بر جذابیت محیط بیفزاید.

بهترین طرح‌های گچبری دور لامپ

طرح‌های گچبری، گستردگی زیادی دارند و هر روز طرح‌های جدیدی خلق می‌شوند. در این میان برخی از طرح‌ها شناخته‌شده‌تر هستند.

1.  طرح‌های شبکه‌ای و شطرنجی

این طرح‌ها در عین نظم، ظرافت زیادی هم دارند. درصورتی‌که نمی‌خواهید از گچبری‌های خیلی برجسته استفاده کنید، گچبری دور لامپ به شکل شطرنجی یا شبکه‌ای بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. با استفاده از این طرح‌ها می‌توانید از هالوژن‌های متعددی در سقف استفاده نمایید. همچنین برخی طرح‌های خاص وجود دارند که این امکان را به شما می‌دهند چند لوستر را نیز کنار هم قرار دهید؛ البته توجه کنید که استفاده از چند لوستر تنها مناسب زمانی است که فضای منزل شما خیلی بزرگ باشد و به نور زیادی نیاز داشته باشید. اغلب افرادی که به‌عنوان طراح داخلی فعالیت می‌کنند، بر این عقیده هستند که در شرایط فوق، تنها زمانی می‌توان از چند لوستر استفاده کرد که همگی آن‌ها در ساده‌ترین حالت ممکن باشند. همچنین شکل آن‌ها باید شبیه به هم و یا به شکل سازمان‌یافته‌ای با هم هماهنگ باشند.

2.  تاج گل

طرح گل یکی از رایج‌ترین و زیباترین طرح‌ها برای گچبری دور لامپ است که از تنوع بسیار زیادی نیز برخوردار می‌باشد. گل‌های بسیار متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید باتوجه‌به تعداد لامپ‌ها و نوع نورپردازی خود، از آن‌ها استفاده کنید. همچنین دقت کنید که میزان پیچیدگی طرح گل را متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب نمایید. طرح‌های خیلی شلوغ و همچنین خیلی برجسته، برای خانه‌هایی که دکوراسیون شلوغ و پر نقش و نگاری دارند، مناسب نیستند.

گچبری دور لامپ

گچبری دور لوستر

هزینه و قیمت گچبری دور لامپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام گچبری دور لامپ با آن روبرو خواهید شد، هزینه آن است. قیمت گچبری کاملاً به طرح انتخابی شما، مساحت مورد نظر برای گچبری و مهارت استادکار گچبر وابسته است. درصورتی‌که استادکار گچبر مهارت و تخصص بالایی در حرفه خود داشته باشد، بی‌شک زیبایی شگفت‌انگیزی را در خانه شما خلق خواهد کرد که از ظرافت چشم‌نوازی برخوردار است. درنهایت باید گفت که نمی‌توان قیمت دقیقی برای گچبری اعلام کرد؛ زیرا حتی قیمت متریال مورد نیاز برای این کار همواره در نوسان است که قیمت گچبری را متغیر می‌سازد.

گچبری سقف

استاد رضا پارسایی با 20 سال سابقه تخصصی در زمینه گچبری دستی و کلاسیک، توانسته مهارت بسیار بالایی را در این حرفه کسب کند. جهت اطلاع از قیمت و مشاوره جهت یافتن بهترین طرح، با ایشان تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *