گچبری سقف ساده و شیک

گچبری سقف ساده و شیک

فهرست مطالب

گچبری سقف ساده و شیک

تزئیناتی که برای دکوراسیون منزل انتخاب می شود به نوع تجهیزات و سبک دکوراسیون بستگی دارد. دیوار منزل معمولا با قاب های زیبا، تابلو فرش، تلوزیزیون، انواع قفسه و… تزئین می شود. البته در زمان های گذشته تاقچه هم بود که در نوع خود زیبایی منحصر به فردی داشت. ولی در سقف تنها زیبایی که شما می توانید به کار ببرید استفاده از گچبری سقف ساده و شیک است تا نمایی رویایی به منزل شما بدهد.

انتخاب گچبری با توجه به دکوراسیون منزل

انتخاب نوع گچبری سقف همان طور که گفتیم به سبک دکوراسیون و یا حتی نوع فرش ها و دیگر وسایل خانه بستگی دارد. به عنوان مثال وقتی خانه ای را به سبک گچبری کلاسیک طراحی و اجرا می شود؛ باید از نقش های عالی که سنتی هستند استفاده شود مثلاً نقش و نگار، چنگ و چدن بسیار عالی خواهد بود. اگر سبک خانه مدرن است می توانیم از طرح های مدرن مانند طرح هایی که اشکال هندسی خاص مانند مربع، مستطیل یا اشکال خاص دارند استفاده کرد.

جهت اطلاع از قیمت گچبری با ما در تماس باشید.

انواع گچبری سقف ساده و شیک

طرح و نقشه ای که در گچبری سقف استفاده می شود باعث آن می شود که آنها را با هم متفاوت کند که از این نقشه ها می توان به سه دسته اشاره کرد:

  • طرح زمینه ای

در این نوع گچبری سقف، زمینه را به صورتی زیبا و منظم می پوشانند. طرح سقف بر اساس این طراحی به صورت قاب در می آید و داخل آن با گچبری مملو از نقش و طرح های زیبا می شود و البته برای انتخاب طرح و نقش مناسب حتما انواع آن را مروری داشته باشید چون بسیار متنوع است.

  • طرح حاشیه ای

این نوع طرح نسبت به طرح زمینه ای طرفداران بیشتری دارد زیرا سادگی زمینه سقف حفظ می شود و در کنار سادگی طرح های حاشیه ای در اطراف سقف به کار می رود که زیبایی چشم نوازی را به سقف می دهد. اغلب طرح هایی که وجود دارد و نورپردازی های بسیار زیبا که در گچبری مدرن انجام می شود از این دسته به شمار می رود.

  • طرح های خاص:

با توجه به تنوع سلیقه ای که در افراد مختلف وجود دارد طبیعتاً طرح خاصی هم مورد انتظار خواهد بود. در این نوع طرح ها ترکیبی از دو حالت بالا یا ترکیب و هارمونی سقف با ستون و سرقاب ها است که این نوع طرح ها معمولا از قبل آماده، نصب و برخی از قطعات آن نیز در محل اجرا می شود.

تنوع در دکوراسیون خانه

در بسیاری از مردم پیش می آید که پس از سالها زندگی در یک خانه دوست دارند که تنوعی به خانه خود دهند تا از آن حال و هوای همیشگی خارج شود. با توجه به منحصر به فرد بودن گچبری سقف که خانه را بسیار ساده و شیک می کند؛ ما توصیه می کنیم که از این گزینه برای تغییر دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

امکان رنگ آمیزی متنوع در گچبری سقف

بعد از مدتی که گچبری سقف را در منزل خود اجرا کردید می توانید برای تنوع رنگ آمیزی جذابی برای آن تدارک ببینید. سقف های مربعی که نورپردازی دارند معمولا دارای چند حاشیه به صورت رده رده هستند. هنگامی که این قاب ها در هر رده رنگی متفاوت می شود نمایی شاداب و باطراوت را به خانه القاء می کند.

رنگ آمیزی با سقف اتاق های دیگر و دیوار نیز باید بر اساس اصول تئوری رنگ انتخاب شود مثلا وقتی شما برای اتاق کودکان می خواهید انتخاب رنگ داشته باشید باید از رنگ های سرزنده استفاده کنید و برای پذیرایی از رنگ های رسمی و برای اتاق خواب و اتاق مطالعه هم می توانید از رنگ های شادی بخش، عاشقانه و گرم استفاده نمایید.

اجرای گچبری سقف ساده و شیک برای لوستر

لوستر در وسط سقف پذیرایی بسیار نقش مهمی در زیبایی پذیرایی دارد. این زیبایی هنگامی به نهایت خود می رسد که از گچبری دور لوستر استفاده کنید. معمولا طرح و نقش های دور لوستر استقبال زیادی دارند و خوشبختانه تنوع بسیاری نیز از آن شده است. سبک نورپردازی به وسیله لوستر، گچبری سقف ساده و شیکی را برای منزل ایجاد خواهد کرد.

گچبری سقف با استفاده از نور پردازی پس زمینه

در این سبک پس زمینه سقف با تعداد زیاد و البته منظمی از هالوژن ها یا این که کنار و حاشیه سقف از این نوع نورپردازی استفاده شده است. این سبک از نورپردازی بیشتر در سبک مدرن می باشد و شما نیز در صورت تمایل باید از نمونه های مدرن و جدید برای این سقف استفاده نمایید که نمایی بسیار رویایی به منزل شما می دهد.

گچبری سقف ساده و شیک برای آشپزخانه

فضای آشپزخانه نسبت به دیگر فضاهای خانه کاملا متفاوت است. زیرا در آشپزخانه مرتب غذا طبخ می شود و پخت و پز باعث می شود که فضای آشپزخانه با کمی چربی مواجه شود. لذا توصیه می کنیم که برای سقف آشپزخانه از نقش های پیچیده و سنتی استفاده نکنید زیرا تمیز کردن آن بسیار مشکل خواهد بود.

گچبری سقف برای اتاق خواب

همان طور که مشخص است اتاق خواب برای استراحت هست لذا سقف بیشتر از هر جای دیگر مورد توجه است. سقف اتاق خواب باید به نحوی انتخاب شود که آرامش را به چشمان بیننده هدیه کند. لذا گچبری هایی با طرح و نقش های مدرن و ساده می تواند برای اتاق خواب گزینه ای مناسب به شمار رود.

جمع بندی گچبری سقف ساده و شیک

تزئینات دکوراسیون منزل برای زیبایی و ایجاد فضایی دلنشین و رویایی به کار می رود. بهترین تزئین سقف منزل گچبری است. گچبری سقف ساده و شیک می تواند نمای منزل شما را به شکل خارق العاده زیبا و دلنواز کند. گچبری سقف آشپزخانه و سقف اتاق خواب مشخصات خاصی دارد که در به آن اشاره کردیم. مشاوره با کسی که در کار تجربه و مهارت عالی دارد می تواند در انتخاب طرح و نقشه مناسب یاری دهنده شما باشد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *