جدیدترین عکس و تصاویر گچبری سقف در سال 2022 ✔️ ✔️

گچبری یکی از هنرهای بسیار زیبا و کاربردی است که از گذشته تاکنون برای زیباسازی خانه‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها و دفاتر اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. گچبری‌ها به دو صورت دستی یا کلاسیک و پیش‌ساخته یا مدرن انجام می‌شوند. گچبری دستی یا سنتی از اصیل‌ترین هنرهای آمیخته‌شده با هنر معماری است که هنرمندان آثار فوق‌العاده زیبایی را با آن در ادوار مختلف ایجاد نموده و به یادگار گذاشته‌اند. گچبری پیش‌ساخته یا مدرن نیز سبک نوینی از گچبری را به وجود آورده که با سبک دستی تفاوت‌هایی دارد. طرح‌های گچبری دستی با طرح‌های گچبری پیش‌ساخته نیز تفاوت دارند؛ اما گاهی به‌منظور ایجاد صفحات گچی تزئینی زیباتر، این طرح‌ها با یکدیگر تلفیق می‌شوند. گچبری‌ها کاربردهای گوناگونی دارند و برای فضاهای مختلفی ساخته می‌شوند. گچبری سقف، گچبری دیوار و گچبری راه‌پله از مهم‌ترین کاربردهای گچبری است.

گاهی برخی از افراد که از تکراری بودن فضای خانه خسته می‌شوند، گمان می‌کنند که ایجاد تغییر و تحول در فضای خانه کار سختی است. در چنین شرایطی اغلب افراد اقدام به تغییر لوازم منزل خود می‌کنند تا تحولی در فضای خانه ایجاد شود؛ اما باید گفت تغییر لوازم منزل تنها راه‌حل نیست و شما می‌توانید با استفاده از گچبری در سقف و سایر بخش‌های خانه، موجب تغییر فضا و افزایش زیبایی شده و آن را از حالت تکراری بودن خارج نمایید. یکی از متداول‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع گچبری در ساختمان‌سازی، گچبری سقفی است که موجب ایجاد جلوه‌ای زیباتر در سقف پذیرایی، آشپزخانه، اتاق‌ها و حتی سرویس بهداشتی و حمام می‌شود.

گچبری سقف ساختمان

از گذشته تاکنون برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا و شیک در محیط، از گچبری سقف خانه استفاده می‌شد. صفحات تزئینی گچی مخصوص سقف، از قیمت مناسب و تنوع طرح بالایی برخوردار هستند. هنرمندان این حوزه، توانسته‌اند با خلاقیت و مهارتی که دارند از مصالح ساده‌ای همچون گچ و آب و در برخی مواقع رنگ، آثار بسیار زیبا و خاصی را ایجاد نمایند. درصورتی‌که کار خود را به افراد ماهری بسپارید، آن‌ها می‌توانند سقف خانه شما را از سادگی خارج نموده و به بهترین شکل ممکن تزیین کنند. به‌طورمعمول سقف خانه‌ها در هنگام ساخت، ساده و یکدست است و با رنگ سفید رنگ‌آمیزی می‌شوند. گاهی این سادگی و یکنواختی می‌تواند از زیبایی دکوراسیون منزل شما بکاهد.

مدل گچبری سقف

امروزه از روش‌ها و طرح‌های گوناگونی برای زیباسازی سقف‌ها از طریق گچبری استفاده می‌شود تا سبک و دکوراسیون منزل شما از ساده‌ بودن درآمده و به یک محیط زیبا تبدیل شود. قطعاً تماشای سقف سفید و یکنواخت نمی‌تواند چشم‌نواز باشد؛ اما با تغییراتی که ایجاد می‌شود، می‌تواند توجه افراد را به خود جلب نماید. به‌طورکلی ساخت صفحات تزئینی گچی برای سقف، باید توسط افراد ماهر انجام شود؛ زیرا دسترسی به سقف تا حدودی سخت است و اگر گچبر دقت و مهارت کافی نداشته باشد، نمی‎تواند ایده شما را به‌درستی اجرا نماید.

گچبری سقف ساده و شیک

به‌طورکلی امروزه از طرح‌های پرکار و تجملاتی استفاده نمی‌شود و می‌توان گفت طرفداران محدودی دارد. معمولاً از طرح‌های شلوغ و پرکار در فضاهای سنتی و خاص بیشتر استفاده می‌شود و در خانه‌ها همچون گذشته جایگاه ویژه و خاصی ندارد. امروزه سلایق افراد به سمت‌وسوی ساده‌گرایی است و هر طرح و نقش ساده‌ای را به طرح‌های شلوغ و پرکار ترجیح می‌دهند.

گچبری سقف آشپزخانه ساده

گچبری سقفی نیز هرچه ساده‌تر و طرح‌های شیک‌تری داشته باشد از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد شد. بیشتر کارهای ساده و ظریف از زیبایی خاص و منحصربه‌فردی برخوردار هستند. ازجمله ویژگی‌های طرح‌های ساده و شیک برای سقف منازل این است که می‌توانند با انواع دکوراسیون منزل شما هماهنگی پیدا کنند.

به‌طورکلی این مسئله کاملاً واضح است که طرح‌های ساده هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند یا به‌اصطلاح از مد نمی‌افتند. نکته حائز اهمیت این است که طرح‌های ساده گچبری در بیشتر مواقع مناسب خانه‌هایی با سبک مدرن است؛ اما در خانه‌هایی با سبک کلاسیک نیز می‌توان استفاده نمود. این صفحات گچی تزئینی ساده و شیک سقف، هم به روش دستی و هم به روش پیش‌ساخته انجام می‌شود و تفاوت اصلی آن‌ها در طرح‌ها است. 

گچبری سقف با دست

همان‌طور که در ابتدا بیان شد، گچبری به دو صورت دستی یا همان کلاسیک و پیش‌ساخته یا مدرن انجام می‌شود. صفحات گچبری شده به روش دستی یا سنتی، از محبوب‌ترین سبک‌ها در این حوزه محسوب می‌شوند و به دلیل اصالت و جلال و شکوهی که به یک محیط می‌بخشند، اغلب در محیط‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. گچبری سقف به روش دستی نیز بسیار پرطرفدار است که به ظرافت و خلاقیت بسیاری نیاز دارد. این سبک، طرح‌های ساده و پیچیده مختلفی برای زیباسازی سقف ارائه می‌دهد. گچبری به روش دستی به‌طورکلی به دست هنرمند یا همان استادکار گچبر انجام می‌شود؛ یعنی صفر تا صد کار با دستان هنرمند گچبر است.

گچبری سقف پذیرایی مستطیل

برای ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر در گچبری سقف از فرایندهای گوناگونی همچون رنگ‌های متفاوت، نورپردازی و ترکیب طرح‌ها استفاده می‌شود. این سبک از گچبری به زمان بیشتری برای ساخت نیاز دارد؛ زیرا تمام کار با نیروی دست و ابزار دستی انجام می‌شود و شکل دادن به گچ، برای استفاده از المان‌های دیگر، بسیار سخت و ظریف خواهد بود.

جدیدترین مدل گچبری سقفی

پیش از آنکه به جدیدترین طرح‌ها و مدل‌های گچبری برای سقف بپردازیم، باید گفت که در طول تاریخ و در ادوار مختلف از طرح‌های بسیار ویژه و خاصی به‌صورت متداول استفاده شده است؛ طرح‌هایی همچون نقش‌برجسته با گچ، گچبری زبره، گچبری برهشته، گچبری کلوخی یا لکه‌ای، گچبری مشبک، گچبری لایه‌ای، گچبری پته، کشته بری، تخمه بری و شیر و شکری که ازجمله طرح‌های محبوب به شمار می‌آیند. هر یک از این مدل‌ها می‌توانند طرح‌های خاص و چشم‌نوازی را خلق نمایند.

این طرح‌ها از گذشته تاکنون آثار بسیار مشهوری را خلق کرده‌اند و زیبایی چشم‌نوازی را در معرض دیدگان قرار داده‌اند؛ اما در مورد جدیدترین مدل گچبری سقفی باید گفت امروزه به دلیل تغییر سلایق و سبک خانه‌ها، به‌منظور مدرنیزه شدن و سادگی محیط، گاهی این طرح‌ها را با یکدیگر تلفیق می‌کنند.

 با تماشای طرح گچبری‌های جدیدی که بر روی سقف‌ها انجام می‌شود، قطعاً متوجه این موضوع خواهید شد که با خلاقیت و ظرافت هنری استاد گچبر، چه گونه این طرح‌ها با یکدیگر تلفیق شده‌اند. امروزه از طرح‌های شلوغ و تجملاتی کمتر استفاده می‌شود و طرح‌های مینیمال و ساده می‌توانند موجب ایجاد فضایی مدرن شوند؛ حتی این طرح‌ها می‌توانند یک فضای کلاسیک را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنند و ظاهری شیک به آن ببخشند. چند مدل از جدیدترین طرح‌ها و کاربردهای گچبری به شرح زیر است:

گچبری سقفی شطرنجی

یکی از جدیدترین طرح‌های گچبری مورد استفاده در سقف‌ها، گچبری شطرنجی است. این گچبری‌ها بسیار زیبا، ساده و شیک هستند که به‌صورت مربع یا مستطیل همچون شطرنج ، از کنار هم قرار گرفتن اشکالی منظم ساخته می‌شوند ؛ یعنی ممکن است مربع‌هایی با ابعاد مختلف در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با هم هماهنگ شوند. گچبری شطرنجی درواقع بر پایه تقارن طرح در ابعاد کوچک است. همچنین ممکن است اضلاع شکل‌هایی که گچبری می‌شوند، با طرح‌هایی خاص مزین شوند یا در رأس‌های چندضلعی، طرح خاصی (مانند گل) پیاده‌سازی شود.

یکی از لوازم مربوط به کودک که امروزه بسیار موردنیاز است، تاب کودک است. برخی از تاب‌ها پایه‌ای برای اتصال دارند و برخی دیگر باید به سقف وصل شوند. طرح‌های شطرنجی می‌توانند بستر مناسبی برای نصب این تاب‌ها باشند. زیرا این طرح به‌گونه‌ای اجرا می‌شود که به‌راحتی می‌تواند محل اتصال تاب باشد و به‌طورکلی نقص‌های سقف را بپوشاند.

در حال حاضر این طرح طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است و می‌توان با استفاده از آن، طرح‌های بسیار شیک و متنوعی را برای سالن پذیرایی یا هرجای دیگر ایجاد کرد. طرح شطرنجی در عین ساده‌ بودن، بسیار شیک است و چندان شلوغ و پرکار نیست. اگر به دنبال اجرای طرحی از گچبری هستند که هزینه بالایی نداشته باشد و چندان شلوغ نباشد، طرح‌های شطرنجی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای شما خواهند بود. این طرح به‌تنهایی و بدون احتیاج به هیچ مورد دیگری (مانند نورپردازی یا ورق طلا) هم می‌تواند بسیار خیره‌کننده باشد. 

گچبری سقف گرد

این مدل از گچبری‌ها نیز بسیار متداول است و امروزه با جدیدترین و مدرن‌ترین طرح‌ها ترکیب شده و مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌طورمعمول از این گچبری‌ها برای وسط سقف و آویزان کردن لوستر و لامپ استفاده می‌شود.

یکی از جذاب‌ترین طرح‌هایی که اغلب در خانه‌های سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد، مربوط به بخش ورودی خانه است. در این روش قسمت بالایی از چارچوب ورودی خانه به شکل منحنی یا همان گرد گچبری می‌شود و در کنار آن از پرده‌های ریسه‌ای (پرده رشته‌ای) استفاده می‌کنند. این پرده‌ها چه بلند باشند چه کوتاه، در کنار سقفی که به‌صورت گرد گچبری شده است، خانه شما را به یک خانه سنتی و درعین‌حال مجلل تبدیل می‌کنند. همچنین گچبری به شکل گرد مناسب طاقچه و سقف اپن آشپزخانه نیز هست. 

گچبری گرد به شکل دیگری هم انجام می‌شود که شاید بهتر باشد از آن به‌عنوان گچ‌بری کروی یاد کرد. در این نوع گچبری، قسمت خاصی از سقف را به‌صورت کروی خالی می‌کنند و سپس در این فضا به اجرای طرح‌های گچبری می‌پردازند. به‌طورمعمول می‌توان از این مدل گچبری برای نصب لامپ و لوستر استفاده کرد.

گچبری نور مخفی سقفی

استفاده از گچبری نور مخفی در سقف موجب سهولت اجرای نورپردازی می‌شود؛ این کار می‌تواند فضای نورپردازی را بسیار زیباتر نماید. این مدل از گچبری موجب می‌شود تا فضایی برای عبور سیم‌های برق، ال‌ای‌دی و نور مخفی ایجاد شود و سیم‌ها در مسیرهای گوناگون سالم بمانند. تناسب نورپردازی با دکوراسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نورپردازی سقف در کنار گچبری آن یکی از مهم‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای زیباسازی محیط‌هایی همچون کافه و رستوران است. این نوع از دکوراسیون، هزینه پایین‌تری نسبت به دیگر دکوراسیون‌ها دارد.

گچبری سقف نور مخفی

گچبری سقف بخش‌های مختلف خانه

تمام خانه شما در بخش‌های مختلف، دارای سقف است و این سقف به زیبایی و جلوه‌گری نیاز دارد. ازاین‌رو می‌توان از هنر بی‌نظیر گچبری در سقف بخش‌های مختلف خانه خود استفاده نمایید. ازجمله بخش‌هایی خانه که می‌توان از گچبری برای سقف آنجا استفاده نمود عبارت‌اند از:

گچبری سقف آشپزخانه

سقف آشپزخانه‌ها نیز همچون سقف سایر فضاها به گچبری و زیباسازی نیاز دارد. اغلب بانوان زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانند و مهم است که این محیط برای آن‌ها دل‌نشین باشد. قطعاً آشپزی ‌کردن یا شستن ظروف و انجام هر کار دیگری در محیطی زیبا، باعث می‌شود خانم‌ها تا حدودی از انجام کار خود لذت ببرند و کمتر خسته شوند. شما می‌تواند متناسب با بودجه و سلیقه خود طرحی زیبا برای سقف آشپزخانه خود انتخاب نمایید. نکته حائز اهمیت برای گچبری سقف آشپزخانه این است که باید طرح آن با طرح سایر فضاهای خانه هماهنگی داشته باشد. هرگونه سهل‌انگاری و نادیده‌ گرفتن جزئیات می‌تواند موجب برهم‌خوردن نظم دکوراسیون منزل شما شود.

ازآنجاکه امروزه برای ساخت اغلب آشپزخانه‌ها از جزیره و کانتر استفاده می‌شود، گچبری کانتر و جزیره نیز بسیار موردتوجه قرار گرفته است. کانتر یا جزیره درواقع جداکننده آشپزخانه از دیگر بخش‌های خانه هستند؛ به همین جهت بسیار مهم است که گچبری سقف بالای آن با دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. گچبری و نورپردازی صحیح در این بخش از خانه، باعث می‌شود که ظاهر خانه شما مدرن‌تر شود. هنر گچبری چنان تأثیری بر زیبایی این بخش دارد که حتی اجرای طرحی ساده، باعث تغییراتی شگرف در خانه و آشپزخانه می‌شود.  

گچبری سقف اتاق کودک

اغلب افراد گمان می‌کنند گچبری سقف تنها مخصوص اتاق‌های مجلل و بخش‌های شیک یا مینیمال خانه است؛ اما می‌توانید با اندکی خلاقیت طرح‌های جدیدی را به استادکار گچبر ارائه دهید. تزئین اتاق کودک یکی از سخت‌ترین کارها برای والدین است. چراکه آن‌ها سعی دارند اتاق کودکان را با اسباب‌بازی‌های متنوع پر کنند و فرزندشان نیز در اغلب مواقع ترکیب و چیدمان آن‌ها را به هم می‌ریزد. به همین جهت استفاده از دکوراسیونی که ثابت باشد و درعین‌حال کودک را به خود جذب کند، بسیار مهم است. اغلب کودکان از تنهایی خوابیدن در اتاق خود اجتناب می‌کنند؛ با گچبری سقف اتاق کودک و ایجاد طرح‌های کودکانه، می‌توانید تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کنید.

تلفیق گچبری با کاغذ دیواری و متریال برجسته

استفاده از کاغذ دیواری در تمام قسمت‌های سقف، باعث یکدست شدن سقف و دل‌زدگی کودک می‌شود. می‌توانید با کمی خلاقیت و با استفاده از متریالی مانند پنبه‌های رنگی، سقف اتاق کودک را از یکنواختی خارج کنید. به‌طور مثال یکی از بهترین ایده‌هایی که برای سقف اتاق کودک وجود دارد، گچبری به طرح ابر است. کافی است از استادکار گچبر بخواهید تا حاشیه ابر را برای شما اجرا کند و سپس درون ابر را کاغذ دیواری‌های برجسته، پنبه و مواردی همچون شانه تخم‌مرغ رنگ‌شده پر کنید.

همچنین می‌توانید از استادکار گچبر بخواهید که علاوه بر حاشیه، درون ابر را نیز با گچبری برای شما اجرا کند. پس از آن نیز می‌توان با کاغذ دیواری طرح آسمان یا با رنگ آبی، فضاهای خالی سقف را پوشاند.

گچبری سقف اتاق کودک با نورپردازی منحصربه‌فرد

همان‌طور که اشاره کردیم، نورپردازی مخفی سقف، باعث درخشش دکوراسیون و آرامش‌بخش شدن محیط خانه می‌شود. استفاده از سبک گچبری و نورپردازی پذیرایی یا اتاق‌خواب والدین، مناسب اتاق کودک نیست. بهتر است برای اتاق کودک خلاقیت به خرج دهید تا او از بازی یا استراحت‌ کردن و حتی خوابیدن در اتاق خود لذت ببرد. یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی که برای نورپردازی مخفی اتاق کودک وجود دارد، اجرای گچبری به شکل ماه یا خورشید است. می‌توانید از استاد گچبر بخواهید طرح را به‌گونه‌ای اجرا کند که در هنگام روز و با نور زیاد، تصویر گچبری خورشید دیده شود و هنگامی‌که کودک قصد خوابیدن دارد، نور همان قسمت کم شده و ظاهری مانند ماه داشته باشد.

به بیان ساده‌تر، باید فضایی گرد به‌عنوان بخش مشترک ماه و خورشید گچبری شود. در مرحله بعد باید شعاع خورشید در اطراف آن به شکلی تعبیه شود که برجستگی زیادی نداشته باشد تا در هنگام شب دیده نشود. می‌توانید بخش درونی ماه را با نورهای بسیار ملایم یا هالوژن نورپردازی کنید تا مانند چراغ‌خواب عمل کند. درعین‌حال نیز باید در کنار آن نورهای قوی‌تری برای تداعی خورشید وجود داشته باشد. کودک می‌تواند با فشردن یک کلید، نور خورشید را وارد اتاق خود کند و با فشردن کلیدی دیگر، نور اتاق را کاهش داده و زیر نور ماه بخوابد!

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توانید برای گچبری سقف اتاق کودک انجام دهید، گچبری طرح ستاره است. البته این ستاره‌ها به‌تنهایی در آسمان شب اتاق کودک نوری ندارند؛ به همین جهت می‌توانید با تلفیق گچبری و ورق‌های طلا، باعث درخشش آن شوید. به‌طورمعمول استفاده از دکوراسیون‌های متنوع برای اتاق کودک، نیازمند فضایی بزرگ است؛ اما برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک از طریق سقف، احتیاج به فضای چندانی ندارید و این طرح‌ها در ابعاد کوچک نیز قابل‌اجرا هستند.

گچبری سقف پذیرایی

پذیرایی مهم‌ترین بخش خانه به شمار می‌آید که بیشتر از سایر قسمت های خانه در معرض دید قرار می‌گیرد. دکوراسیون اصلی خانه نیز در پذیرایی وجود دارد؛ به‌طوری‌که دکوراسیون سایر جاها همچون آشپزخانه، باید با پذیرایی هماهنگ باشد. متداول‌ترین کاری که برای زیباسازی سقف پذیرایی انجام می‌دهند، استفاده از هنر گچبری است. تنوع طرح برای گچبری سقف پذیرایی بسیار بالا است و در انتخاب طرح گچبری برای سقف پذیرایی شما گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب دارید. می‌توان طرح‌های سنتی، مدرن و یا ترکیب طرح‌های سنتی و مدرن را بدون هیچ‌گونه محدودیتی برای گچبری سقف پذیرایی استفاده کنید.

در هنگام انتخاب طرح باید به سبک خانه خود دقت کنید تا از طرح کلاسیک برای خانه‌ای با سبک مدرن و یا بالعکس از طرح مدرن برای خانه‌ای با سبک کلاسیک، استفاده نکنید. زیرا این کار موجب ایجاد تناقض بزرگی در خانه شما می‌شود و نظم و زیبایی دکوراسیون و خانه شما بر هم می‌ریزد. البته گاهی می‌توان از این تناقض گذر کرد و از طرح‌های مخالف سبک خانه استفاده نمود؛ اما باید شرایط و همه جوانب را در نظر گرفت تا موجب زیبایی سقف شود، نه اینکه موجب بر هم خوردن سبک و نظم دکوراسیون خانه شود.

گچبری سقف سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی ازجمله بخش‌های خانه به شمار می‌آید که زیبایی آن نیز حائز اهمیت است. در خانه‌های لوکس امروزی برای افرایش زیبایی سرویس بهداشتی و حمام از هنر زیبای گچبری استفاده می‌کنند. درواقع نمی‌توان سرویس بهداشتی و حمام را کم‌اهمیت جلوه داد و به زیبایی آن‌ها توجه نکرد. چراکه سرویس بهداشتی نیز از بخش‌های پرکاربرد هر خانه‌ای به شمار می‌آیند. طرح‌های بسیار زیبا و متنوعی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد جلوه‌ای بهتر در سقف توالت و حمام استفاده نمود.

 به‌طورکلی حمام و توالت به تزئینات بسیاری نیاز ندارند؛ به همین دلیل بهترین طرح گچبری برای سقف این دو بخش طرح‌های ساده هستند که نقش‌ونگارهای شلوغ و پیچیده ندارند. شما حتی می‌توانید برای سقف توالت و حمام از گچبری به همراه نورپردازی استفاده کنید؛ اما بهترین کار استفاده از ورق طلا و رنگ‌های مختلف است که فضای آن را متفاوت می‌سازد. فقط باید توجه کنید که طرح گچبری‌ها از حالت ساده به حالت تجمل‌گرایی تغییر نکنند.

گچبری سقف راهروها

راهرو  یکی دیگر از بخش‌های خانه به شمار می‌آید که با کمک هنر زیبای گچبری می‌توان سقف آن را نیز زیباسازی نمود. درواقع استفاده از گچبری در سقف راهرو زیاد متداول نیست؛ اما در برخی از خانه‌های بزرگ و لوکس از گچبری‌هایی با طرح‌های بسیار ساده به‌منظور ایجاد جلوه‌ای بهتر استفاده می‌کنند. باید در انتخاب طرح گچبری سقف راهرو بسیار دقت کنید تا دقیقاً طرحی مناسب را انتخاب نمایید؛ شلوغی و پرکار بودن طرح گچبری در بخش سقف راهرو نه‌تنها جلوه خوبی ایجاد نمی‌کند بلکه موجب کاهش زیبایی آن نیز می‌شود. تلفیق گچبری و آیینه‌کاری سقف نیز امروزه بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

گچبری سقف اتاق مهمان

به‌طورمعمول در اکثر خانه‌های امروزی اتاقی مخصوص برای استراحت مهمانان آماده می‌کنند که به اتاق مهمان شهرت دارد. ازآنجاکه هر وقت مهمانی به منزل شما می‌آید، به مکانی برای استراحت نیاز دارد می‌توان اتاقی را برای مهمانان در نظر گرفت. زیبایی اتاق مهمان اهمیت ویژه‌ای دارد و باید ساده، زیبا و شیک باشد. برای سقف این اتاق می‌توان از هنر زیبای گچبری استفاده نمود تا اتاق در سادگی کامل نباشد. هنگامی‌که مهمان بر روی تخت و یا زمین دراز می‌کشد تا استراحت کند، اولین موردی که چشمان او مشاهده می‌کند سقف اتاق است. تماشای زیبایی و موارد جذاب می‌تواند ذهن افراد را درگیر خود کند و حالشان را بهتر نماید. برای سقف اتاق مهمان می‌توانید از صفحات گچبری استفاده نمایید و حتی به‌وسیله گچبری، نورپردازی اتاق را به حالت پنهان انجام دهید.

امروزه طرح‌های پرطرفدار برای گچبری سقف اتاق مهمان در خانه‌های شیک و زیبا، طرح‌های مینیمال و ساده هستند. شما می‌توانید از رنگ‌های گوناگون نیز با توجه به دکوراسیون اتاق استفاده نمایید. برای سقف اتاق مهمان می‌توان از طرح‌های شطرنجی ساده، قاب‌های گچبری شده و سایر موارد مشابه استفاده نمود.

مدت زمان تحویل گچبری سقف

برای ساخت صفحات گچی تزئینی سقف نمی‌توان مدت‌زمان مشخصی اعلام نمود. مدت‌زمان ساخت و تحویل صفحات گچی تزئینی، به عوامل گوناگون و بسیاری وابسته است. ازاین‌رو نمی‌توان زمان مشخصی را برای ساخت تمام صفحات گچی تزئینی اعلام نمود. مدت‌زمان ساخت و تحویل گچبری سقف به عواملی همچون مهارت استادکار گچبر، طرح، نوع ساخت (به روش دستی یا روش پیش ساخته)، در دسترس بودن مصالح و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید بستگی دارد. هر چه مهارت استادکار گچبر بیشتر باشد و همچنین طرح گچبری ساده‌تر باشد، مدت زمان ساخت و تحویل کمتر می‌شود؛ طرح‌های پر کار و شلوغ به مدت زمان بیشتری برای ساخت نیاز دارند و درصورتی‌که به دست استادکار ماهری ساخته شوند این زمان مقداری کمتر می‌شود‌.

مهارت و توانمندی استادکار گچبر و طرح در مدت زمان ساخت و تحویل صفحات گچی تزئینی برای سقف تأثیر فراوانی می‌گذارد؛ ازاین‌رو باید به دنبال استادکاری ماهر و تجربه بگردید و از او کمک بگیرید. سپردن ساخت صفحات گچی تزئینی به افرادی با مهارت و تجربه کم می‌تواند مدت زمان ساخت و تحویل کار را بیشتر کند. درصورتی‌که عجله دارید و می‌خواهید صفحات گچی تزئینی شما هر چه زودتر ساخته شوند باید طرح‌های ساده‌تری را انتخاب کنید تا زمان کمتری صرف ساخت آن‌ها شود. چراکه طرح‌های شلوغ به ظریف‌کاری بیشتری نیاز دارند و این موضوع موجب افزایش زمان ساخت و تحویل گچبری می‌شود. در هنگام سفارش، استادکار زمان تقریبی تحویل کار شما را اعلام می‌کند تا بتوانید در موعد مشخص شده صفحات گچبری خود را تحویل بگیرید.

درنهایت نیز باید دقت کنید که دسترسی به سقف بسیار سخت است و اجرای گچبری روی آن به صبر و حوصله بسیاری نیاز دارد و می‌تواند به‌سرعت باعث خستگی استادکار شود؛ بنابراین گچبری در این بخش از خانه اندکی طولانی‌تر از قسمت‌های دیگری مانند دیوار است.

قیمت گچبری سقف و قیمت گچبری سقف دستی

عوامل گوناگونی در قیمت‌گذاری و در کل قیمت گچبری سقف تأثیر می‌گذارند؛ این عوامل شامل متراژ سقف، مصالح، دستمزد کارکنان، دستمزد استادکار گچبر و ابزار می‌شود. به‌طورکلی در ابتدا باید طرح شما مورد بررسی قرار گیرد. زیرا هر طرحی متناسب با میزان زحمت، مصالح موردنیاز و زمانی که برای ساخت نیاز دارد قیمت‌گذاری می‌شود. برخی از طرح‌ها ساده هستند و در مدت‌زمان کمتری ساخته می‌شوند؛ اما برخی از طرح‌ها پیچیده‌تر هستند و به زمان بیشتری برای ساخت نیاز دارند. طرح‌های ساده زحمت کمتری برای استادکار دارند و هرچه طرح‌ها پیچیده‌تر و ظریف‌تر باشند، زحمت استادکار گچبر نیز بیشتر خواهد بود. ازاین‌رو دستمزد او نیز با افزایش مواجه خواهد شد.

گچبری‌های سقف به روش دستی به‌طورکلی هزینه بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند؛ اما در مقابل با کیفیت و طول عمری که دارند می‌توانند در طول زمان مقرون‌به‌صرفه باشند. این سبک از گچبری‌ها به تعمیرات و بازسازی کمتری نیاز دارند و درصورتی‌که توسط یک شخص ماهر، با مصالح خوب و درجه‌یک ساخته شوند از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار خواهند بود. بی‌شک در این زمینه استادکاری با مهارت استاد رضا پارسائی نخواهید یافت. استاد رضا پارسائی با 20 سال سابقه تخصصی در زمینه گچبری‌های لوکس و کلاسیک به‌صورت دستی، می‌تواند بهترین و زیباترین هنرها را در خانه و ساختمان شما اجرا کند.