گچبری آرک

گچبری رضا پارسایی

فهرست مطالب

گچبری آرک

آرک چیست؟

به ستون های افقی و نیم دایره که فرم منحنی دارند آرک میگویند، آرک به علت منحنی بودن آن آرامش خاصی را به خانه می بخشد. این سازه توسط گروه گچبری بر روی سقف نصب گردیده ووزن سقف را به دوش می کشد. قدمت بکار بردن آرک در ساخت و ساز بنا به چهار هزار سال پیش بازمیگردد. اجرای آرک در آشپز خانه ها به عنوان، سبکی مدرن بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. زیبایی آشپزخانه که قلب خانه است اهمیت زیادی دارد، که با طراحی های هنرمندانه میتوان برای اجرای آرکی خاص،میتوان فضای خانه را تغییر داد و از نتیجه ی آن رضایت کامل را داشت.

گچبری رضا پارسایی

دو ویژگی اصلی آرک

  •  وزن سقف را به دوش می کشد
  •  فضای خانه را زیبا می کند

آرک در آشپزخانه

در گذشته آشپزخانه ها به صورت جدا و پنهان ساخته می شد. با گذشت زمان خانه ها بسوی سبک مدرن رفتند. یک دست و یکپارچه شدند، به گونه ای که آشپزخانه با سایر بخش های خانه در ارتباط می باشد. با توجه به این تغییرات پیش آمده در طراحی آشپزخانه و پیچیده تر شدن آن، آرک ها نیز طرح ها و فرم های جدید تر و زیباتری پیدا کردند. آرک در جلوی آشپزخانه، قسمت ورودی آن ساخته می شود و همانند مرزی است که آشپزخانه را جدا میکند. اجرای آرک ارتباطی با متراژ خانه و بزرگی و کوچکی آن ندارد، در هر صورت به خانه زیبایی و آرامش می دهد.

آرک در دکوراسیون

آرک فضای خانه را مدرن می کند. همچنین به سلیقه مشتری نیز بسیار بستگی دارد. میتوان با نورپردازی های خلاقانه و با به کار گیری لوستر، نور مخفی و هالوژن به آرک ها جلوه ای خاص بخشید. در فضا هایی که سقف بلند دارند، برای مثال سقف کاذب، آرک به علت حجم زیادش، ارتفاع سقف را کمتر میکند وفضایی دوستانه تر ارائه میکند. اینگونه از گچبری نماد آشپزخانه ی ایرانی است.

استفاده از آرک در ورودی راهروها

تزئیین راهرو در قسمت ورودی منزل، به عنوان یکی از فضاهایی که در ابتدای ورود، نخستین قسمت دعوت کننده به چشم می آید بسیار قابل اهمیت است. دکوراسیون مناسب برای راهرو نشان دهنده سلیقه و اهمیت شماست. راهرو مکانی است، باریک و اکثرا تاریک و با طول زیاد، که برای رسیدن به هال و پذیرایی با ید از این مسافت گذر کردبرای همین انتخاب مناسب و ایده آل دکوراسیون می تواند انتخاب بسیار با اهمیت و مهمی باشد

گچبری رضا پارسایی

گچبری آرک کلاسیک

مکانهایی که بهتر است از آرک کلاسیک استفاده شود، عبارت است از:

  • در ورودی لابی کلاسیک
  • ورودی تالارهای کلاسیک
  • گچبری کتیبه درب کلاسیک
  • درگاه های فضای کلاسیک
گچبری رضا پارسایی
گچبری رضا پارسایی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *