دکوراسیون داخلی کلاسیک و تأثیر گچبری کلاسیک در آن

دکوراسیون داخلی کلاسیک

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی کلاسیک و تأثیر گچبری کلاسیک در آن

سبک‌های بسیار متنوعی برای دکوراسیون داخلی منازل وجود دارند و هر روزه نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. برخی سبک‌ها قدمت بیشتری دارند و برخی نیز با توجه به مد و ترندهای روز ایجاد شده‌اند. در میان تمامی این سبک‌ها، سبک کلاسیک از قدیمی‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که هنوز در مرکز توجه قرار دارد. دکوراسیون داخلی کلاسیک شامل جزئیات بسیار زیبا و درعین‌حال منظمی است. خانه‌هایی با سبک کلاسیک، معمولاً خیلی باشکوه و مجلل هستند. پرده‌های بلند با پارچه‌هایی گران‌بها، مبلمانی با دسته و پایه‌های منبت‌کاری‌شده، لوسترهای بسیار لوکس و درخشان و دیوارها و ستون‌های گچبری شده از مهم‌ترین المان‌های خانه‌های کلاسیک هستند.

گچبری رضا پارسایی

سقف خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک انعطاف بسیار بالایی در تزئین سقف دارد. شما می‌توانید با روش‌های مختلفی، سقف خانه خود را تزئین کنید و به‌راحتی سبک کلاسیک آن را نمایان سازید. گچبری تمام قسمت‌های سقف، یکی دیگر از مواردی است که می‌توان در دکوراسیون داخلی کلاسیک، انجام داد. این کار باعث می‌شود تا تمامی قسمت‌های خانه به‌واسطه گچبری که دارند، هماهنگ و منظم به نظر برسند. همچنین ازآنجاکه هنر گچبری باعث بالا رفتن ارزش خانه می‌شود، گچبری تمام سقف می‌تواند نشان‌دهنده ارزش بسیار بالای خانه شما باشد.

در خانه‌هایی با سبک کلاسیک، معمولاً از طرح‌های یکدست برای گچبری استفاده نمی‌کنند؛ بلکه طرح هر قسمت متفاوت است تا جلوه بیشتری داشته باشد. درواقع در دکوراسیون داخلی کلاسیک، حواشی سقف به یک ‌شکل خاص گچبری می‌شوند. سپس باید طرحی متفاوت را برای مرکز و یا اطراف لوستر در نظر گرفت. همچنین برای دیگر قسمت‌های خالی سقف نیز باید از طرحی متفاوت استفاده کرد. تقارن این طرح‌ها و هماهنگی میان آنها، از مهم‌ترین مواردی است که باید در اولویت قرار دهید.

گچبری رضا پارسایی

لوستر و نورپردازی خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی کلاسیک

همان‌طور که اشاره شد در خانه‌های کلاسیک از لوسترهای بسیار شیک و درخشان استفاده می‌شود که توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در کنار لوسترها به کار می‌رود، گچبری است. گچبری اطراف لوستر و لامپ باعث جلال بیشتر لوستر شده و در نهایت نیز باعث می‌شود تا دکوراسیون داخلی کلاسیک شما بیشتر خودنمایی کند. معمولاً در چنین خانه‌هایی اطراف لوستر را به شکل یک قاب مربعی و یا یک قاب گرد، گچبری می‌کنند. ابعاد این قاب چندان بزرگ نیست؛ به همین جهت می‌توان چندین قاب دیگر را نیز در اطراف آن ایجاد کرد تا نمای بهتری در دکوراسیون ایجاد کند.

به‌طورکلی در خانه‌های کلاسیک از نور زیادی استفاده می‌شود تا همه بخش‌های دکوراسیون خانه، در نور کافی قرار بگیرند و زیبایی خود را به بهترین شکل نمایان سازند. همین امر موجب شده تا استفاده از لامپ هالوژن نیز در این دکوراسیون (در کنار لوسترها) اهمیت بالایی پیدا کند. برای اینکه هالوژن به شکل بهتری در خانه شما قرار بگیرد و باعث به‌هم‌ریختگی دکوراسیون نشود، می‌توان با استفاده از گچبری به‌خوبی آن را پوشاند.

تزئین اطراف سقف و گلویی

پس از گچبری اطراف لوستر، نوبت به گچبری سقف می‌رسد. گچبری اطراف و حاشیه سقف در دکوراسیون داخلی کلاسیک بسیار مهم است. چنانچه تمایل ندارید سقف خانه را خیلی شلوغ کنید، می‌توانید تنها به گچبری سقف در حاشیه‌ها بسنده کنید. همچنین گچبری گلویی نیز یکی از بهترین ایده‌ها برای بخشیدن ظاهری مجلل به خانه است. این کار باعث می‌شود تا به‌نوعی میان سقف و دیوار هماهنگی ایجاد شود. اگر تمایل دارید که دکوراسیونی منحصربه‌فرد داشته باشید، گچبری گلویی را از خاطر نبرید. گلویی سقف در اغلب خانه‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن تزئین می‌شود؛ با گچبری این بخش می‌توانید آن را از سادگی خارج کرده و ظاهر بهتری به خانه خود ببخشید.

تزئین دیوار در خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی کلاسیک

از دیگر بخش‌های مهم هر خانه که باید هنگام طراحی داخلی به آن توجه کنید، دیوار است. دیوار در تمام بخش‌های خانه دیده می‌شود و تزئین آن بسیار مهم می‌باشد. دو راه کلی برای تزئین دیوار وجود دارد؛ اولین راه استفاده از کاغذ دیواری و دومین راه نیز استفاده از هنر گچبری است. البته دقت نمایید که استفاده از تابلوهای تزئینی می‌تواند در کنار این دو مورد صورت بگیرد و جدا از آنها نیست اما استفاده از این تابلوها بدون کاغذ دیواری یا گچبری، چندان به سبک کلاسیک نزدیک نیست.

گچبری رضا پارسایی

کاغذ دیواری

چنانچه قصد استفاده از کاغذ دیواری را دارید، باید طرح‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانند ظاهری مجلل به خانه شما ببخشند. همچنین باید هنگام انتخاب کاغذ دیواری به‌خوبی جنس آن را مورد بررسی قرار دهید تا مقاومت و ضخامت کافی را داشته باشد. کاغذ دیواری‌های نازک پس از مدتی از دیوار جدا می‌شوند و حتی تغییر رنگ می‌دهند. این امر موجب می‌شود تا ظاهر دکوراسیون داخلی کلاسیک به هم بریزد و مجبور شوید مجدداً کاغذ دیواری جدیدی تهیه نمایید. همچنین باید دقت داشته باشید که دیوار خلوتی را برای نصب کاغذ دیواری انتخاب کنید. درواقع دیوارهای شلوغ در کنار طرح شلوغ کاغذ دیواری، باعث بروز بی‌نظمی در دکوراسیون می‌شوند.

گچبری دیوار

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون داخلی کلاسیک، این است که محدود به بازه زمانی خاصی نیست. یعنی در هر دوره‌ای می‌توان با ایجاد تغییراتی جزئی، زیبایی خانه را حفظ کند. به همین جهت بسیار مهم است که در این خانه‌ها، از لوازم و تزئیناتی بهره گرفت که مقاومت و عمر بالایی دارند. گچبری دیوار از آن دسته تزئیناتی است که می‌تواند سالیان سال در خانه شما باقی بماند، بدون آنکه هیچ آسیبی به آن وارد شود.

گچبری دیوار شامل طرح‌های بسیار گسترده‌ای می‌شود و به شکل‌های بسیار متفاوتی انجام می‌شود که باید آن را متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر قصد استفاده ‌کردن از تابلوهای تزئینی را ندارید، می‌توانید طرح خاصی را در تمام قسمت‌های دیوار اجرا کنید. در مقابل نیز اگر قصد دارید که از تابلوهای تزئینی بهره ببرید، می‌توانید قاب‌های گچبری شده را مورد استفاده قرار دهید.

گچبری رضا پارسایی

نقش گچبری در دکوراسیون داخلی کلاسیک

گچبری هنری ارزشمند است که انجام آن به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد. همچنین این هنر، مقاومت بسیار بالایی دارد و بهترین گزینه برای تزئین خانه‌های کلاسیک محسوب می‌شود. گچبری اطراف لوستر، گچبری سقف، گچبری گلویی سقف و گچبری دیوار از مهم‌ترین آیتم‌هایی هستند که در خانه‌های کلاسیک به‌وفور به چشم می‌آیند. تنوع بسیار بالایی در طرح‌ها و روش انجام این هنر وجود دارد. برای‌ آنکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین طرح را برای خانه خود انتخاب کنید، باید از بهترین طراح داخلی کمک بگیرید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *