اصول دکوراسیون و طراحی سقف و دیوار پذیرایی در سال 2023

اصول دکوراسیون و طراحی سقف و دیوار پذیرایی

فهرست مطالب

اصول دکوراسیون و طراحی سقف و دیوار پذیرایی در سال 2023

طراحی دکوراسیون یکی از کارهای بسیار مهمی است که در بخش داخلی خانه‌ها انجام می‌شود. طراح داخلی با سبک‌های مختلف دکوراسیون آشناست و می‌تواند بهترین و جدیدترین آن‌ها را برای خانه شما انتخاب کند. ایجاد فضایی زیبا و چشم‌نواز، مهم‌ترین وظیفه یک طراح داخلی است. در میان تمام فعالیت‌هایی که در دکوراسیون خانه شما انجام می‌شود، دکوراسیون پذیرایی خانه از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه مهمانان زمان خود را در این قسمت از خانه می‌گذرانند. همان‌طور که می‌دانید امروزه سبک مینیمال طرفداران بسیاری را در سراسر جهان و ایران به خود جذب کرده است. در سال 2023 هم خبری از شلوغی در دکوراسیون خانه‌ها نیست و می‌توان گفت که سبک نئوکلاسیک، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده است.

طراحی پذیرایی

معمولاً در طراحی دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک، همه موارد در مجلل‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرند و به جزئیات اهمیت زیادی داده می‌شود. سبک نئوکلاسیک زیبایی خود را از سبک کلاسیک می‌گیرد و درعین‌حال بدون تجمل‌گرایی اجرا می‌شود. این سبک تلفیقی از طراحی کلاسیک و مدرن است. نظم خاصی که در سبک مدرن برقرار است با شیک ‌بودن سبک کلاسیک درآمیخته و فضایی مرتب و درعین‌حال لاکچری را به وجود می‌آورد که به آن نئوکلاسیک گفته می‌شود.

طراحی داخلی سقف مطابق با مد 2023

سقف یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که معمولاً در طراحی دکوراسیون پذیرایی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در حالت عادی افراد، توجه چندانی به سقف نمی‌کنند اما تأثیر زیبایی سقف بر محیط غیرقابل‌انکار است و نمی‌توان از تزئین آن چشم‌پوشی کرد. راه‌های چندان متنوعی برای تزئین سقف وجود ندارد اما گچبری سقف یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای طراحی فضای خانه خود داشته باشید. معمولاً گچبری سقف مقاومت و عمر بسیار بالایی نسبت به سایر روش‌های تزئینی دارد و ظرافت آن هم بسیار بیشتر است. همچنین طرح‌هایی که در گچبری به کار می‌روند تنوع بسیاری دارند و همین امر باعث می‌شود که طراحی داخلی سقف خانه شما بسیار منحصربه‌فرد باشد.

طراحی سقف پذیرایی

استفاده از طرح‌های نئوکلاسیک در گچبری سقف می‌تواند تحول عظیمی را در خانه شما به وجود بیاورد. به‌طورکلی چهار روش برای گچبری سقف وجود دارد که محبوبیت بسیاری دارند.

1.      گچبری اطراف لامپ و لوستر

این روش گچبری از لاکچری‌ترین مواردی است که می‌توانید در طراحی دکوراسیون به کار ببرید. طرح‌های بسیار متنوع و ایده آلی برای گچبری اطراف لامپ و لوستر وجود دارند که باید طرح مناسب خود را باتوجه‌به دکوراسیون پذیرایی و خانه، تعداد لوازم موجود در سالن پذیرایی، میزان سادگی یا پیچیدگی طرح‌های لوازم دکوراسیون، تعداد و طرح لامپ و لوسترها انتخاب نمایید. امروزه استفاده از قاب گچبری شده اطراف لامپ و لوستر رواج بسیاری پیدا کرده است. ازآنجاکه نور خانه توسط لامپ و لوستر تأمین می‌شود و این دو آیتم در معرض توجه قرار دارند، استفاده از گچبری (هرچند ساده و جزئی) در اطراف آن می‌تواند تغییرات شگرفی را در سالن پذیرایی به وجود آورد.

یکی دیگر از طرح‌هایی که مناسب سقف‌های بلند و خانه‌های دوبلکس است، گچبری اطراف لوستر به شکل گنبد است. این طرح دقیقاً مطابق اصول نئوکلاسیک است و به طرح‌های گچبری سقف نظم می‌بخشد؛ زیرا طرح‌ها درون این گنبد گچبری می‌شوند. نتیجه نهایی بسیار مجلل و منظم خواهد بود و باعث می‌شود دکوراسیون پذیرایی شما مطابق با دکوراسیون سال 2023 باشد.

2.      نورپردازی مخفی؛ جذاب‌ترین بخش دکوراسیون پذیرایی

تلفیق هنر گچبری با نورپردازی مخفی یکی از عالی‌ترین طرح‌ها برای دکوراسیون پذیرایی است. رقص نورهای مخفی روی سقف گچبری شده، می‌تواند بهترین صحنه‌ای باشد که مهمانان در خانه شما می‌بینند. همچنین معمولاً در بخش پذیرایی خانه، همه دکوراسیون در بهترین شکل ممکن هستند. بنابراین ممکن است نورهای مستقیم و یا لوسترها، باعث شوند که محیط خانه پرزرق‌وبرق شده و تا حدودی به دکوراسیون کلاسیک نزدیک شود اما استفاده از نور مخفی باعث می‌شود سادگی بر نورپردازی خانه حاکم شود و آن را به دکوراسیون نئوکلاسیک نزدیک‌تر کند.

دکوراسیون پذیرایی

3.      گچبری اطراف سقف

سومین روش برای گچبری سقف، گچبری در اطراف سقف است. یعنی 4 طرف سقف، با طرحی یکنواخت پوشیده می‌شود و به‌نوعی حاشیه‌ای برای سقف ایجاد می‌شود. معمولاً لوازمی که در بخش پذیرایی قرار می‌گیرند بسیار شیک و مجلل هستند و برای اینکه بتوانید گچبری سقف را مطابق با دکوراسیون پذیرایی ایجاد کنید، می‌توانید از این طرح بهره بگیرید. در دکوراسیون نئوکلاسیک از طرح‌های خیلی برجسته و خیلی بزرگ برای گچبری استفاده نمی‌شود.

4.      گچبری تمام قسمت‌های سقف

یکی دیگر از ایده‌هایی که برای جذابیت بیشتر دکوراسیون پذیرایی وجود دارد، گچبری تمام قسمت‌های سقف است. برای اینکه دکوراسیون خانه شما مطابق با سبک نئوکلاسیک و دکوراسیون خانه‌های 2023 باشد، بهتر است از طرح‌های منظم و یکنواختی استفاده کنید که جزئیات پیچیده‌ای ندارند. طرح شطرنجی یکی از مناسب‌ترین طرح‌ها برای گچبری سقف پذیرایی است که تنوع بسیار زیادی دارد و می‌توانید متناسب با فضای خانه خود، یکی از آن‌ها را برگزینید.

گچبری دیوار برای افزایش جذابیت دکوراسیون پذیرایی

تزئین دیوار نیز مانند تزئین سقف، روش‌های زیادی ندارد. رنگ‌ کردن دیوار، استفاده از کاغذدیواری و استفاده از تابلوهای تزئینی از راه‌هایی هستند که باید در بازه‌های زمانی مشخص اقدام به تعویض و تغییر آن‌ها نمایید؛ زیرا به‌سرعت از مد می‌افتند و در طول زمان هیچ جذابیتی نخواهند داشت. می‌توان ادعا کرد که گچبری دیوار بهترین روش برای تزئین آن است. استفاده از قاب‌های گچبری روی دیوار، تلفیق دو هنر جذاب و خیره‌کننده گچبری و آیینه‌کاری، گچبری اطراف پرده یا کنار تلویزیون از روش‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانید مطابق با دکوراسیون پذیرایی خود از آن‌ها استفاده کنید.

گچبری رنگی مطابق با اصول دکوراسیون و طراحی سقف و دیوار پذیرایی 2023

رنگ سفید اهمیت بسیار زیادی در سبک نئوکلاسیک دارد. بنابراین باید بدانید که حتی اگر در گچبری پذیرایی از هیچ رنگی استفاده نکنید، مطابق سبک نئوکلاسیک پیش رفته‌اید. اصلی‌ترین رنگی که در گچبری مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ طلایی است. برای اینکه گچبری رنگی مورد نظر شما مطابق با دکوراسیون پذیرایی 2023 باشد، تنها زمانی می‌توانید از این رنگ استفاده کنید که بخش‌های دیگر خانه و وسایل آن چندان مجلل نباشند و به‌نوعی ساده باشند.

استفاده از گچبری به رنگ طلایی در کنار دکوراسیون مجلل، ظاهری بسیار کلاسیک به آن می‌بخشد و باعث می‌شود که از چارچوب سبک نئوکلاسیک و دکوراسیون 2023 خارج شود. رنگ‌هایی مانند کرم، بژ و انواع خاکستری از مهم‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون نئوکلاسیک محسوب می‌شوند که می‌توانید مطابق با سلیقه و دکوراسیون پذیرایی خود از آن‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید برای انتخاب بهترین طرح مطابق با دکوراسیون 2023، با استاد رضا پارسایی در تماس باشید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *