گچبری در خانه ‌های کوچک

گچبری در خانه ‌های کوچک

فهرست مطالب

گچبری در خانه ‌های کوچک

تغییر دکوراسیون و به‌طورکلی  طراحی داخلی خانه‌های کوچک، کاری نسبتاً سخت محسوب می‌شود. در خانه‌های کوچک فضای کمی برای مانور دادن روی دکوراسیون وجود دارد. به همین دلیل معمولاً بخش چشمگیری از لوازم غیرضروری خانه در چیدمان دکوراسیون قرار نمی‌گیرند و حذف می‌شوند. ازآنجاکه خانه‌های کوچک فضای کم و دلگیری دارند، باید طراحی داخلی آن‌ها به شکلی انجام شود که فضای خانه دلبازتر شود. بهتر است در خانه‌های کوچک از آیتم‌هایی با طرح پیچیده و شلوغ استفاده نشود زیرا این موارد باعث کوچک‌تر دیده ‌شدن فضای خانه می‌شوند. گچبری در خانه ‌های کوچک یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌توان در این خانه‌ها اجرا نمود.

گچبری دیوار

سقف و دیوار دو مورد از مهم‌ترین بخش‌های خانه برای اجرای طرح‌های گچبری محسوب می‌شوند. ایجاد تغییراتی در این بخش‌ها، باعث اشغال فضا نمی‌شود و به همین جهت بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک است. همان‌طور که اشاره کردیم معمولاً در خانه‌های کوچک از آیتم‌های غیرضروری صرف‌نظر می‌شود؛ در این مواقع می‌توان با گچبری در خانه ‌های کوچک ، سادگی را از بین برد. هنگام اجرای گچبری در هر بخش از خانه‌های کوچک، باید اصول و قواعد خاصی را رعایت کرد تا نتیجه نهایی به بهترین شکل ممکن ظاهر شود. در غیر این صورت فضا کوچک‌تر دیده می‌شود و گچبری تأثیر معکوس بر زیبایی خانه می‌گذارد.

گچبری سقف در خانه ‌های کوچک

سقف یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها برای گچبری در خانه ‌های کوچک است. معمولاً در خانه‌های کوچک از لوسترهای چندان شلوغ و مجلل استفاده نمی‌شود و می‌توان با هنر گچبری، جذابیتی چشم‌نواز به نورپردازی خانه بخشید. تلفیق نورپردازی و گچبری به دو شکل انجام می‌شود. در حالت اول نورپردازی پنهان است و از هالوژن و چراغ‌های کوچک استفاده می‌شود. این سبک از گچبری در خانه ‌های کوچک زمانی اجرا می‌شود که ارتفاع سقف چندان زیاد نیست و دکوراسیون خانه نیز تا حدودی شلوغ است. گچبری و نورپردازی مخفی درعین‌حال که زیبایی خاصی به خانه شما می‌بخشند، باعث شلوغ‌ شدن و یا کوچک به‌ نظر رسیدن خانه نمی‌شوند.

حالت دوم مربوط به زمانی است که چیدمان  دکوراسیون خانه تا حدودی خلوت و یا ارتفاع سقف خانه به‌اندازه طبیعی آن است. طرح‌های گچبری با نورپردازی آشکار ترکیب می‌شوند و فضایی خیره‌کننده را به وجود می‌آورند. در این حالت، نورپردازی به وسیله‌هایی لامپ‌هایی با شکل‌های خاص و یا لوسترهای شیک و ساده انجام می‌شود.

فارغ از نوع نورپردازی، می‌توان برای گچبری خانه‌ های کوچک از طرح‌های شطرنجی برای سقف بهره گرفت. طرح‌های شطرنجی در کل سقف اجرا و درحالی‌که باعث جذابیت دکوراسیون می‌شوند، هیچ‌گونه شلوغی در آن ایجاد نمی‌کنند. اجرای گچبری در حاشیه سقف و یا حاشیه لامپ و لوستر نیز از دیگر ایده‌هایی است که می‌توان برای دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک مورداستفاده قرار داد. در انتخاب طرح گچبری نیز باید دقت کافی داشته باشید که کاملاً متناسب با دکوراسیون و فضای خانه شما باشد.

گچبری در خانه ‌های کوچک

گچبری دیوار در خانه ‌های کوچک

یکی دیگر از بخش‌های رایج برای گچبری در خانه ‌های کوچک ، دیوار است. استفاده از کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک ایده چندان مناسبی نیست؛ زیرا طرح اغلب کاغذ دیواری‌ها به‌گونه‌ای است که باعث شلوغ ‌شدن فضا می‌گردند. ازاین‌رو گچبری دیوار می‌تواند راه نجاتی باشد که دیوار خانه ‌های کوچک از سادگی خارج شوند. از متداول‌ترین طرح‌های گچبری دیوار می‌توان به قاب‌های گچبری شده اشاره کرد.

این قاب‌ها می‌توانند در اطراف تابلوهای تزئینی و یا تلویزیون اجرا شوند. چنانچه قصد اجرای قاب گچبری شده روی دیوار منزل خود را دارید، باید یک دیوار خالی را برای این کار انتخاب کنید تا درنهایت طرح گچبری در مرکز توجه قرار بگیرد. همچنین درصورتی‌که از مبلمان یا پرده‌هایی با پارچه ساده استفاده می‌کنید، می‌توانید دیوار اطراف آن را با هنر گچبری زینت دهید

گچبری با قیمت ارزان

ازآنجایی‌که لوازم غیرضروری در دکوراسیون خانه‌های کوچک جایی ندارند، می‌توانید با اهمیت‌ دادن به جزئیات، ظاهر منحصربه‌فردی به خانه خود ببخشید. گچبری محل اتصال دیوار و سقف که به آن گلویی سقف گفته می‌شود، یکی از ناب‌ترین ایده‌ها برای تزیین خانه‌ های کوچک است. با اجرای گچبری در این قسمت، شکاف جزئی که میان دیوار و سقف وجود دارد به‌خوبی پوشانده و از باز شدن شکاف و یا ترک‌ خوردن سقف و دیوار نیز پیشگیری می‌شود. طرح‌های بسیار متنوعی برای گچبری خانه‌ های کوچک در بخش گلویی سقف وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شکوه خانه خود را در معرض نمایش قرار دهید.

از  دیگر ایده‌های گچبری در خانه ‌های کوچک ، می‌توان به استفاده از گچبری در اطراف آینه اشاره کرد. این کار باعث می‌شود تا دیگر نیازی به قاب آینه نداشته باشید. می‌توانید از آینه در بخش‌های کوچکی که تزئین آن‌ها بسیار دشوار است نیز استفاده کنید. به‌طور مثال می‌توان روی دیوارهایی را که ابعاد کمی دارند و در معرض دید هستند با آینه‌های عمودی یا افقی پوشاند.

گچبری پذیرایی

انتخاب رنگ گچبری در گچبری در خانه ‌های کوچک

گچبری رنگی می‌تواند شاهکاری خارق‌العاده در خانه شما خلق کند. استفاده از رنگ‌ها اصول خاصی دارند که باید هنگام گچبری در خانه ‌های کوچک موردتوجه باشند. رنگ‌هایی که در گچبری این خانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید خنثی باشند تا باعث شلوغی خانه نشوند. آبی، خاکستری و کرم از مناسب‌ترین رنگ‌هایی هستند که با اصول گچبری مطابقت دارند. همچنین استفاده از رنگ طلایی در بخش‌های جزئی از گچبری، باعث می‌شود زیبایی بیشتری بر محیط حاکم شود. البته می‌توان در ابعاد کوچک از رنگ‌های تیره به‌عنوان سایه استفاده کرد تا طرح گچبری جذابیت دوچندانی بگیرد. دقت نمایید که استفاده از رنگ‌های تیره به‌عنوان رنگ غالب دیوار یا سقف، به هیچ عنوان مناسب گچبری در خانه ‌های کوچک نیست.

آیا گچبری آشپزخانه و سرویس بهداشتی برای خانه ‌های کوچک مناسب است؟

در گذشته از هنر گچبری تنها برای بخش‌های پذیرایی و نشیمن استفاده می‌شد. به‌مرور زمان و با تغییراتی که در طرح‌های گچبری ایجاد شد، این هنر در دیگر قسمت‌های خانه ازجمله آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز مورداستفاده قرار گرفت. گچبری سرویس بهداشتی یکی از مشخصه‌های مهم در خانه‌های لوکس و لاکچری محسوب می‌شود. برای گچبری در خانه ‌های کوچک ، باید به ابعاد سرویس بهداشتی توجه کنید.

همچنین برای اجرای طرح‌های گچبری آشپزخانه باید به میزان شلوغی دکوراسیون آن دقت داشته باشید. به‌طورکلی باید گفت که استفاده از طرح‌های شلوغ و پیچیده، چندان مناسب سرویس بهداشتی خانه‌های کوچک  و یا آشپزخانه‌های کوچک و شلوغ نیست. اگر تمایل دارید که از این هنر زیبا در سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه استفاده کنید، بهتر است طرح‌هایی ساده را برای قسمت ورودی و بالای درب این بخش‌ها در نظر بگیرید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *