زیباترین دکوراسیون داخلی در منزل شما !؟ + عکس

زیباترین دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

زیباترین دکوراسیون داخلی در منزل شما !؟ + عکس

داشتن خانه‌ای با دکوراسیون زیبا می‌تواند در هر لحظه افراد خانه را به وجد آورد. چیدمان دکوراسیون و انتخاب لوازم مناسب نقش پررنگی در ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین دارند اما نمی‌توان از اهمیت زیبایی بنا چشم‌پوشی کرد.

قطعاً نقشه ساختمان نقش پررنگی در بهتر دیده ‌شدن دکوراسیون دارد. یکی از مهم‌ترین موارد برای زیباسازی یک بنا، هنر گچبری است. استفاده از طرح‌های گچبری می‌تواند زیباترین دکوراسیون داخلی را خلق کند. برای اینکه بتوانید با استفاده از هنر گچبری، زیبایی را به دکوراسیون داخلی خانه خود اضافه کنید، باید تلاش کنید تا از طرح‌های منحصربه‌فردی استفاده نمایید. هنر گچبری قدمت زیادی دارد و در طول زمان با تغییرات بسیاری نیز همراه شد. انعطاف‌پذیری بالای این هنر، باعث شده تا امروزه نیز جایگاه خاصی در خانه‌های لوکس و مجلل داشته باشد.

گچبری پارسایی

3 اصل مهم در استفاده از هنر گچبری

گچبری به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. درنتیجه هر یک از این روش‌ها زیبایی منحصربه‌فردی دارد که مطابق با دکوراسیون خاصی هستند. برای اینکه بتوانید با استفاده از گچبری زیباترین دکوراسیون داخلی را داشته باشید، باید به چند قانون مهم توجه نمایید.

  1. بررسی سبک دکوراسیون

در قدم اول شرایط خانه خود را به طور کامل بررسی کنید. سبکی که بر دکوراسیون خانه شما حاکم است را پیدا کنید و به قوانین و اصول آن توجه کنید تا طرحی که برای گچبری انتخاب می‌کنید، در چارچوب همان سبک باشد. اگر دکوراسیون خانه شما سبک مشخصی ندارد، می‌توانید با توجه به میزان شلوغی و پیچیدگی دکوراسیون، طرح مناسب را انتخاب کنید.

دقت کنید که قانون خاصی در این مورد وجود ندارد و همه چیز وابسته به دکوراسیون خانه است. به طور مثال در برخی خانه‌ها از لوازمی بسیار ساده استفاده می‌شود و شرایط خانه ایجاب می‌کند که طرح گچبری ساده باشد. در مقابل نیز ممکن است سادگی خانه به حدی باشد که نیازمند یک طرح پیچیده باشید. تنها باید به شرایط خانه و سلیقه خود متکی باشید.

زیباترین دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

در این گام باید دو اصل مهم را در نظر بگیرید؛ اول آنکه چیدمان دکوراسیون به چه نحوی است و سپس آنکه لوازم ‌خانگی که در معرض دید قرار دارند، در دسته لوازم ساده قرار دارند یا لوکس. دقت به این دو مورد می‌تواند کمک کند تا شما بتوانید هماهنگ‌ترین و زیباترین دکوراسیون داخلی را خلق کنید.

2.طراحی زیباترین دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ‌های خاص

در مرحله دوم باید به رنگ حاکم بر دکوراسیون دقت کنید. هر رنگی که در دکوراسیون استفاده می‌شود مهم است؛ حتی اگر ناچیز باشد. از رنگ مبل و پرده، تا رنگ قاب‌های روی دیوار را بررسی کنید. این رنگ‌ها از دو جهت اهمیت دارند و کمک می‌کنند تا بهترین طرح را انتخاب کنید. رنگ‌ها در ابتدا می‌توانند باعث شوند که شما بتوانید طرحی را متناسب با رنگ‌های غالب خانه انتخاب کنید.

به طور مثال ممکن است برخی از طرح‌های برجسته، در کنار رنگ‌های تیره (مانند مبلمان یا پرده‌های بنفش) ظاهر زننده‌ای پیدا کنند. در قدم بعدی نیز این رنگ‌ها کمک می‌کنند که بتوانید به بهترین شکل از گچبری رنگی استفاده کنید. امروزه گچبری رنگی می‌تواند ظاهر بسیار خارق‌العاده‌ای در خانه شما ایجاد کند اما در استفاده از این هنر باید دقت زیادی داشته باشید تا زیاده‌روی نکنید.

قیمت گچبری

3.بررسی دقیق سقف و دیوار

دو نقطه مهم برای اجرای طرح گچبری شامل دیوار و سقف می‌شود. باید این دو بخش را به‌خوبی بررسی کنید تا ببینید آیا مناسب اجرای گچبری هستند یا خیر. به طور مثال باید ابعاد طرح را با ابعاد سقف یا دیوار هماهنگ کنید.

اگر فضایی که برای گچبری در اختیار دارید بیشتر از فضای لازم برای طرح موردنظر شماست، باید بررسی کنید که آیا امکان آن وجود دارد که آن طرح را گسترش داد.

نکته مهم دیگری که می‌تواند در گچبری سقف و دیوار برای ایجاد زیباترین دکوراسیون داخلی اهمیت داشته باشد، ارتفاع سقف است. طرح‌های با برجستگی زیاد مناسب اجرا در خانه‌هایی با سقف کوتاه نیستند.

این طرح‌ها خطای دید ایجاد کرده و باعث می‌شوند که سقف کوتاه‌تر به نظر برسد. این امر ممکن است باعث شود دکوراسیون خانه شلوغ شده و از نظم خارج شود.

گچبری در سعادت آباد | آینه کاری | گچبری کلاسیک

ایده‌هایی برای افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی با استفاده از گچبری

برای ایجاد زیباترین دکوراسیون داخلی باید ایده‌های نابی داشته باشید. چند نکته مهم وجود دارند که می‌توانند باعث زیبایی بیشتر گچبری شوند:

  • انتخاب طرح گچبری کاری سخت است و نیازمند دقت بالایی می‌باشد؛ به همین جهت می‌توانید از یک طراح داخلی یا استادکار گچبر ماهر کمک بگیرید. تجربه و تخصص این افراد نقش بسزایی در انتخاب زیباترین و هماهنگ‌ترین طرح با دکوراسیون منزل دارد.
  • اگر می‌خواهید زیبایی دکوراسیون خانه شما حتی در جزئیات آن هم نمایان باشد، باید از گچبری دستی کمک بگیرید. در این روش از گچبری، ظرافت در بالاترین حد ممکن است و نتیجه نهایی نیز به زیباترین حالت اجرا می‌شود.
  • امروزه در کنار هنر گچبری، از هنرهای دیگری همچون آیینه‌کاری استفاده می‌شود. آیینه‌کاری به دو شکل با هنر گچبری تلفیق می‌شود. در حالت اول از آیینه‌هایی با ابعاد کوچک در میان طرح‌های گچبری استفاده می‌کنند. در حالت دوم نیز می‌توان قابی را برای قرارگیری آیینه‌ای با ابعاد بزرگ، گچبری کرد. استفاده از آیینه باعث می‌شود که توجه بیشتری به سمت طرح‌های گچبری معطوف شود. چنانچه قصد دارید شاهکاری خیره‌کننده را در زیباترین دکوراسیون داخلی ایجاد کنید، بی شک استفاده از آیینه در کنار گچبری بهترین ایده است.
  • گلویی سقف یکی از بخش‌هایی است که توجه چندانی به آن نمی‌شود. شما می‌توانید با اعمال تغییراتی در این بخش از خانه خود، ظاهر منحصربه‌فردی را ایجاد نمایید. گچبری گلویی باعث می‌شود شکاف میان سقف و دیوار از بین برود و کاملاً یک‌دست دیده شود.

گچبری سقف

هزینه اجرای گچبری

هنر گچبری نیاز به‌ دقت و ظرافت بالایی دارد. در طول کار استادکار گچبر باید تمام تمرکز خود را روی طرح گذاشته تا بتواند با استفاده از دست‌های هنرمند خود، آن را به بهترین شکل پیاده‌سازی کند. خمیر گچی به‌سرعت خشک می‌شود و برای کار با آن باید سرعت بالایی به خرج داد. تمامی این عوامل باعث می‌شوند تا گچبری هنری سخت و ارزشمند محسوب شود که ارزش بنای خانه شما را نیز افزایش می‌دهد. قیمت گچبری به عوامل متعددی بستگی دارد. متراژ کار، میزان پیچیدگی طرح، زمان موردنیاز برای اجرای طرح و مهارت استادکار گچبر از مهم‌ترین عوامل در تعیین هزینه محسوب می‌شوند.

زیباترین دکوراسیون داخلی

بهترین طراحی داخلی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *